Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › App för datakontroll
-
AuthorPosts
-
Hejsan,
Jag (och kanske många andra) letar efter ett program till iPhone som håller reda på hur mycket data man har använt över 3G/Edge/GPRS. Jag vet att man kan se det under användning, och att man kan nollställa värdena, men det vore nice med ett program som varnar när man närmar sig xxx MB data.På Telias nya abonnemang för iPhone 3g ingår ju 100 mb per månad. Vore ju kanon om man blev varnad innan denna nivå upnåddes, på månadsbasis ex.
Någon som vet om det finns något liknande i dagsläget, utan att man måste “Rymma från fängelset” med sin nya leksak? 😉
// Henke
@sockeplast 7394 wrote:
Hejsan,
Jag (och kanske många andra) letar efter ett program till iPhone som håller reda på hur mycket data man har använt över 3G/Edge/GPRS. Jag vet att man kan se det under användning, och att man kan nollställa värdena, men det vore nice med ett program som varnar när man närmar sig xxx MB data.På Telias nya abonnemang för iPhone 3g ingår ju 100 mb per månad. Vore ju kanon om man blev varnad innan denna nivå upnåddes, på månadsbasis ex.
Någon som vet om det finns något liknande i dagsläget, utan att man måste “Rymma från fängelset” med sin nya leksak? 😉
// Henke
Ett sådant program kommer nog endast att vara tillgängligt via fängelset 😀
då det måste köras i bakgrunden hela tiden.du kan ju ringa *120# för att se din status också
Det står ju i telefonen hur mycket data man skickat och tagit emot. Inställningar—> Allmänt—> Användning—>Mobil nätverksdata. Återställ statusen vid varje månadsskifte så har du full koll. 😉
@halle 7438 wrote:
Det står ju i telefonen hur mycket data man skickat och tagit emot. Inställningar—> Allmänt—> Användning—>Mobil nätverksdata. Återställ statusen vid varje månadsskifte så har du full koll. 😉
Edit: Läste inte ordentligt!
Varför måste du ha det för egentligen? Tror man kommer kunna kolla detta via Mina Sidor på telia.se snart. Det enda man i dagsläget kan se är hur många minuter man har kvar samt kostnad utöver abonnemangskostnaden. Har funderat på detta själv, ska ringa dom och kolla, när jag har tid att fördriva…
Halle –> Tack för infon om Mina Sidor. Jag ska kolla upp det.
Angående att man kan nolla trafikräkningen i telefonen är ju kanon. Jag ville som sagt bara få nån varning när man kommer över ex. 100mb innestående månad. (Har mini abonnemanget från Telia) -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.