Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › app store
-
AuthorPosts
-
Jag har köpt en iPhone 3g men kan inte köpa nåt på app store. Man måste ha kontoinformation och jag vet inte vad jag ska skriva, någon som vet?
Tycker Telia borde kunnat lösa det på annat sätt. Exempelvis att Telia lägger på utgifterna av appsen man köpt i fakturan så slipper man blanda in sitt VISA (kör via e-kort, men ändå).
:rolleyes:@halle 8271 wrote:
Tycker Telia borde kunnat lösa det på annat sätt. Exempelvis att Telia lägger på utgifterna av appsen man köpt i fakturan så slipper man blanda in sitt VISA (kör via e-kort, men ändå).
Tycker telia gått kunde lägga utgifterna på min shoppingrunda igår på fakturan, då slipper man massa krångel i kassorna.
Tänker låna denna tråden lite då jag inte hittade någon annan tråd där det passade bättre, o istället för att öppna upp en helt ny;
Är det fler än jag som har märkt att vissa apps som var gratis förut kostar nu?
T.ex. Crazy lighter ligger nu 1:a på top paid apps, när jag laddade hem för att testa i går (tror jag det var) så var den helt gratis. Samma sak med den som ligger 2:a BreakClassic.
Har de fått hybris eller har de kommit på ett sätt att lura oss på pengar? Tänk om de kräver betalt av en när man sen ska uppdatera. 😮 😀jag tror en del apps är gratis den första tiden för att skapa ett intresse för appen.
och har du en gång laddat ner den gratis kommer den inte börja kosta när det kommer en uppdateringJag tycker att det är bra som det är. (det det det lol)
@glottis 8283 wrote:
jag tror en del apps är gratis den första tiden för att skapa ett intresse för appen.
och har du en gång laddat ner den gratis kommer den inte börja kosta när det kommer en uppdateringNågon som kan kolla upp och bekräfta? Det vore förjävligt rent ut sagt att om man har varit snabb med att ladda ner en app grats som man sedan gillar så ska man ju inte behöva betala för att eventuellt uppdatera den senare.
Vore det inte bättre att fråga iTunes Store direkt? Apple – Support – iTunes Store – Contact
Det med App store, när man försöker registrera sig på iTunes så kommer de upp med att man skall skriva in sitt kortnummer, kommer de bara dras pengar när man köper nått som kostar genom App store eller Itunes inne på mobilen?? vet detta finns på en annan topic!! vill inte registrera mig innan man vet om avgifter kommer om ett gratisprogram blir ett program som kostar, om de kommer updatering kommer de då kosta nått eller fortsätter det vara gratis för en??
@tmac 8418 wrote:
Det med App store, när man försöker registrera sig på iTunes så kommer de upp med att man skall skriva in sitt kortnummer, kommer de bara dras pengar när man köper nått som kostar genom App store eller Itunes inne på mobilen?? vet detta finns på en annan topic!! vill inte registrera mig innan man vet om avgifter kommer om ett gratisprogram blir ett program som kostar, om de kommer updatering kommer de då kosta nått eller fortsätter det vara gratis för en??
Köper du något på iTunes eller AppStore så dras pengrna direkt från ditt konto, smidigare än så blir det inte!
Btw, det finns bara svarta iPhone 8GB 😉
@morbidio 8370 wrote:
Någon som kan kolla upp och bekräfta? Det vore förjävligt rent ut sagt att om man har varit snabb med att ladda ner en app grats som man sedan gillar så ska man ju inte behöva betala för att eventuellt uppdatera den senare.
Vad är det som är fördjävligt?
Det finns en del apps som släppts gratis i en “light” version för att senare släppas i full version. Vill du inte betala för de extra funktioner som den fulla versionen erbjuder kan du ju fortsätta använda gratis versionen.
@fritte_n 8495 wrote:
Vad är det som är fördjävligt?
Det finns en del apps som släppts gratis i en “light” version för att senare släppas i full version. Vill du inte betala för de extra funktioner som den fulla versionen erbjuder kan du ju fortsätta använda gratis versionen.
Nu var det inte riktigt det jag menade, utan jag menade exakt samma app men bara uppdaterad (dvs. lite bugfixar m.m).
Det du pratar om är helt självklart.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.