Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › App-Store
-
AuthorPosts
-
Vad jag vet i nya Iphone 3g så har ni App-Store.
Men när de kommer med “upplåsning” till 3g telefonen eller firmware 2.0 kommer det finnas installer? För det är ju pissigt att betala för att få spel och program till iPhone.Vad tror ni dessa “jailbreakare” kommer att göra?
pissigt att betala för spel och program?
De aldra flesta spel kostar runt 7 kronor, finns ett par enstaka som är över det priset och går upp emot en 70kr.Men om du har köpt en Iphone och inte ens kan betala 7 kronor för de som sitter och kodar spelen som en symbolisk summa tycker jag att du lika gärna kan vara utan.
@foffee 6283 wrote:
Vad jag vet i nya Iphone 3g så har ni App-Store.
Men när de kommer med “upplåsning” till 3g telefonen eller firmware 2.0 kommer det finnas installer? För det är ju pissigt att betala för att få spel och program till iPhone.Vad tror ni dessa “jailbreakare” kommer att göra?
Pissigt att betala för spel… Tänk på dem som sitter och kodar allt! Jag tycker inte att piratkopiering är ok, vet inte hur andra ser på det men tycker inte att det hör hemma på ett seriöst forum.
edit: Instämmer också med damightytom!Jag är inte emot piratkopiering, alltså har jag lite dubbelmoral.
Jag tycker inte det är fel att svensson tankar hem t.ex. Photoshop för att sitta och leka med ett foto han tog på en semester.
Jag tycker inte heller det är fel att tanka hem serier då det är fruktansvärt omständigt att följa dem på TV om de ens går i huvudtaget.Men att vilja ha såna här saker gratis, där privatpersoner i största del sitter och kodar småprogram till en community, då de antagligen sitter på fritiden och gör det för skojs skull. där den enskilda personen får betala en engångssumma på 7-40 kronor, då kan man gott väl donera en slant så att han får feedback och kanske eventuellt fortsätter att utveckla produkten, vilket i sin tur ger dig ett bättre program då det förmodligen kommer vara uppdaterar som inte kostar dig ett öre.
Det är lite småaktigt att fråga om att få det gratis i mitt tycke.
damightytom, jag håller med dig till fullo, dock så verkar det finnas en hel del apps som man bara kan installera via intaller.app (jag har inte haft någon iphone innan 3g:an så bare with me om jag har fått det hela om bakfoten) exv en msn klient som jag sprang på (Agile Messenger – MSN®, AIM®, Yahoo!®, ICQ® & GoogleTalk® for the Apple iPhone) därför skulle jag vilja jailbreaka min iPhone
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.