Apple anställer för att stoppa jailbreak

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Apple anställer för att stoppa jailbreak

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1199
    H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Nej det tror jag inte eftersom att de inte har lyckats innan med att stoppa och det kommer alltid att finnas hål

DanneWalle
    Member
    Post count: 204

Hmm, det där låter väl onödigt.

Okej, dom kanske anställer ett par snillen som gör det lite svårare. Men, antalet personer runtom i världen som jobbar som geohot är väldigt många fler, så nej, jag tror inte att apple kommer kunna få bort jailbreak helt.

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

kanske dom söker rätt på geohot och ger honom en summa han inte kan säga nej till 😉

DanneWalle
    Member

@pongo 46144 wrote:

kanske dom söker rätt på geohot och ger honom en summa han inte kan säga nej till 😉

Haha, det vore ett jordensundergång-scenario :laugh: 😛

whywhy99
    Member
    Post count: 288

Varför skall Apple vara kärringen motvals ? Jag är överförtjust i min JB Iphone, men utan JB. Kan jag lika gärna använda min Nokia e66

H3NR11K
    Member

Ska de stoppa något kan de ju stoppa olaglig nedladdning av iPhone spel. Som vad gör det andra? Man gör telen mer personlig och kanske lite bättre med jb..

bozz
    Member
    Post count: 1199

Apple skulle ju rätt lätt kunna minska jailbreakningen och dessutom tjäna ännu mer pengar genom att ordna sakerna som man gör på en jailbreakad. Jamenar ifall de fixar något Winterboardliknande (och säljer teman? :0), fixar lockscreenen så att man kan få in calender mm, och lite annat smått skulle nog färre folk jailbreaka??

H3NR11K
    Member

@bozz 46157 wrote:

Apple skulle ju rätt lätt kunna minska jailbreakningen och dessutom tjäna ännu mer pengar genom att ordna sakerna som man gör på en jailbreakad. Jamenar ifall de fixar något Winterboardliknande (och säljer teman? :0), fixar lockscreenen så att man kan få in calender mm, och lite annat smått skulle nog färre folk jailbreaka??

Ja.. Vore kanske bättre om man började där?

DanneWalle
    Member

@bozz 46157 wrote:

Helt rätt!

TruB
    Member
    Post count: 476

@bozz 46157 wrote:

får nog ta och hålla med, fast, det finns ett problem, allt det där drar mer ström, och det är nåt som iphonen inte har gott om.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.