Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Apple to Unleash iPhone OS 4.0 on April 8th ! Confirmed
-
AuthorPosts
-
Woow undrar vad för utrsutning den har är nyfiken som bara den
Finns lite info på you tube sen hur mycket som är sant får vi se när den släpps.
Äntligen kan vi få lite svar och inte bara spekulationer. Glädjande nyhet, måste erkänna att jag fick gåshud när jag läste nyheten.
🙂 /Nerd Lord
Ja jag håller med de skall bli riktigt kul! men min iPhone 3GS har somnat och vill inte vakna så jag måste nog lämmna in den på rep :(.
finns det någon chans att dom kommer säga något om iPhone 4g?
apple är som sagt experter på att hålla saker hemliga.Varför går inte Apple ut med ett pressmeddelande om det?
Eller det är pressmeddelandet som ska komma på torsdag?Om man har en 3GS, kommer uppdatering vara gratis?
Eftersom man redan har sabbat alla sina möjligheter till jailbreak kan jag lika gärna uppdatera direkt.
Varför går inte Apple ut med ett pressmeddelande om det?
Eller det är pressmeddelandet som ska komma på torsdag?
–japp det är ett pressmedelande som är på torsdag,
deras “special event” är det alltid en massa journalister som blir bjudna.Om man har en 3GS, kommer uppdatering vara gratis?
–uppdatering är alltid gratis, apple vill väl stoppa oss från att jailbreaka 😉Eftersom man redan har sabbat alla sina möjligheter till jailbreak kan jag lika gärna uppdatera direkt.
dev team, väntar troligen på os 4.0 innan dom släpper sin JB,
så väntan behöver inte bli så lång.Jag har nu funderat på vad jag skulle vilja se i 4.0 men jag har svårt att komma på nåt som redan inte finns i en jailbreakad iPhone. Jag har givit upp hoppet om flash och allt annat jag skulle vilja ha är hårdvaru mässigt. Om jag ska gissa på nya “features” så blir det:
– En begränsad multitasking (funkar endast för vissa apps, speciell tillåtelse innan de godkänns av appstore).
– Begränsad tema ändring (endast SB bakgrundsbild och inuti vissa standard apps).
– Landskapsläge för springboard (som iPad och SBRotator).
– Smartare och förbättrad röstkommandon (kunna öppna och använda vissa apps med röstkontroll).Tror dessutom inte att Apple kommer att avslöja så mycket för att de fortfarande vill hemlighålla 4:e generationens iPhone. Många nya features kommer nog att vara sammankopplade med den kommande iPhones hårdvaru förbättringar. Men jag kan ju helt fel nu, det är omöjligt att förstå Apples tankebanor förrän man har fått det rakt i ansiktet.
@Märdin
Det bästa du kan göra nu är att spara ditt 3.1.3 SHSH så du inte hamnar i samma sits när nästa uppdatering kommer. https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7466-guide-spara-din-shsh-kod-3-1-3-via-cydia-trots-att-du-inte-har-jailbreakat.htmlMen andra ord så kommer det ingen FW 3.2 utan Apple hoppas direkt till FW 4.0 som släpps lagom till sommarn.. har jag fattat rätt?
@adrianiii 61808 wrote:
Men andra ord så kommer det ingen FW 3.2 utan Apple hoppas direkt till FW 4.0 som släpps lagom till sommarn.. har jag fattat rätt?
FW 3.2 finns redan, men den är tydligen inte till iphone utan till ipad
iPad1,1_3.2_7B367_Restore.ipswiPhone OS 3.2 Beta 1 – January 27, 2010 – developer-only beta release for iPhone OS version 3.2. iPad only.
iPhone OS 3.2 Beta 2 – February 10, 2010 – iPad only.
iPhone OS 3.2 Beta 3 – February 23, 2010 – iPad only.
iPhone OS 3.2 Beta 4 – March 9, 2010 – iPad only.
iPhone OS 3.2 Beta 5 – March 17, 2010 – iPad only.
iPhone OS 3.2 Final – April 3, 2010 – iPad only.
iPhone OS 4.0 announced – April 8, 2010 – First public announcement of iPhone OS version 4.0. No release date yet.Väntar deav team och geohot med jailbreak tills 4.0 kommer eller släpper dom när Ipad 3gs börjar säljas i slutet av månaden? Vad tror ni?
@adrianiii 61813 wrote:
Väntar deav team och geohot med jailbreak tills 4.0 kommer eller släpper dom när Ipad 3gs börjar säljas i slutet av månaden? Vad tror ni?
troligen så väntar dev-team på att 4.0 ska komma ut så att dom inte
slösar något kryphål på en onödig fw som 3.1.3 är.edit: sry läste fel om det med ipad, 3g finns inte än så ^^
@pongo 61814 wrote:
troligen så väntar dev-team på att 4.0 ska komma ut så att dom inte
slösar något kryphål på en onödig fw som 3.1.3 är.edit: sry läste fel om det med ipad, 3g finns inte än så ^^
Då kan de hålla på och dröja i evighet för enligt rykterna så är en 4.0.1 och 4.1 också planerade. Med fw 3.1.3 visade Apple att de fiskar efter jailbreakarnas nya kryphål, det kan ju vara samma sak med fw 4.0. Några veckor senare kan fw 4.0.1 vara ute med kryphålen täppta.
Om man förljer Musclenerds twitter så känns det att en release av Spirit är väldigt nära. Spirit är en untethered jailbreak för fw 3.1.3 och upplåsning till 05.12.01 kommer nog sammtidigt.
Det är som är så dåligt att det är så olika nyheter från alla olika håll.. varför inte kunna säga ett preliminär datum då dom kan tänka sig att släppa Spirit så många slipper luras av scam sajter.
Någon som vet om man kommer kunna kolla på stream till presskonferensen imorn?
Har ni flera tips med sajter som streamar eventet idag så tipsa om de gärna här.
16 timmar kvar nu, känner mig som ett barn innan julafton. Eller som Freebo innan han fick sin iPad. 🙂Såg nu att även iClarified och Engadget kommer att ha live sändningar från eventet. Sändningarna börjar kl 19.00 svensk tid.
önskar att någon körde vid feed från platsen. men men
håller med dig om en sak ponyboy, detta känns som jul om inte bättre (man slipper all stress iaf) 😉
Yay, undrade precis vilken sida som sände live men tackar för tipsen !
Nu börajr det snart 🙂
Här kan ni följa Appleevent 100408 (iPhone OS 4.0) – MacWorld
Live from Apple’s iPhone OS 4 event! — Engadget fungerar bäst för mig. iClarified “timeoutar”
Mer sidor som visar:
undrar om de förstnämnda funktioner även involverar 3g
Multitasking!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Äntligen!!
YAY! Home Screen wallpaper och Search SMS/MMS!!!!!!!!!!!!!!!!!
huh
Har Steve Jobs JBat sin iPhone? Vad jag vet så kan man inte ändra docks om den inte är JBad. Kolla på hans dock som han har i den iPhonen ^^ Det är ju inte orginaldocken.
10:15AM “It’s easy to do this in a way that drains battery life, and a way that reduces performance of the foreground app. If you don’t do it right, your phone will feel sluggish.”
Steve JobsNimren han använde sin “beta” os såklar . .
10:36AM “I want to make a folder with games in it. I have several games, so I just push my finger on an app, they start to jiggle, and I just drag one app on top of another and it instantly makes a folder. It also automatically names the folder based on the categories of these apps, or I can rename.”
Steve Jobs
10:42AM
“We think customers will really enjoy this. It’s a delightful ebook reader. You can buy your books once and read them anywhere.
We’re going to wirelessly sync your books between platforms… and free Winnie The Pooh.”iAd
Apple har listat ut ett sätt att ta 40% av reklam inkomsterna från App-tillverkarna.“For devs to add this to their apps is really simple. They can do it in an afternoon. Apple is going to sell and host the ads, and we’re going to do a 60/40 split.”
Steve JobsÖööööh 3g kommer inte att köra multi tasking :O
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.