AppTips: RunKeeper Pro

Front page Forums iPhone i Sverige Nyheter AppTips: RunKeeper Pro

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1973

Systemkrav: iPhone 3G/3GS, OS 3.0 eller senare.Storlek: 8,9 MBPris: 75krBehöver du motivation för att motionera? Vill du ha stenkoll på din träning?Då är Runkeeper en app du bör ta en närmare titt på.Runkeeper är ett program som tar fram värdefull information om dina träningspass.Med Runkeepers GPSfunktion kan du på en karta se din träningsrutt. Runkeeper […]

Diskutera om det på startsidan…

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Hur ställer sig denna mot tex andra apps som Nike+?

Dannie
    Member
    Post count: 2

Ligger den här appen och tar 3gs (det vill säga surfpengar ?) hela tiden ?!

H3NR11K
    Member

@dannie 61049 wrote:

Om den kör på GPS så tar det bara batteri och inte datatrafik..

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@dannie 61049 wrote:

Applikationen använder sig av googlemaps så den måste ladda ner kartor för de områden du befinner dig i så den kommer att dra datatrfik när du använder den. Har du inte nån surfplan med din operatör så ska du vara försiktig med såna applikationer.

H3NR11K
    Member

@ponyboy 61087 wrote:

Applikationen använder sig av googlemaps så den måste ladda ner kartor för de områden du befinner dig i så den kommer att dra datatrfik när du använder den. Har du inte nån surfplan med din operatör så ska du vara försiktig med såna applikationer.

Men? “Med Runkeepers GPSfunktion kan du på en karta se din träningsrutt.”

Så det är GPS men på kartor den tankar ned? Dåååååååliiiiigtt!!

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Om man skaffar appen, MÅSTE man då ut och jogga? Jobbigt…

H3NR11K
    Member

@freebo 61092 wrote:

Om man skaffar appen, MÅSTE man då ut och jogga? Jobbigt…

Du med din rygg borde kanske ta de lugnt 😉

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Ryggen opererad och allt är 100% igen. Hittar jag bara iSweat så köper jag nog Runkeeper

H3NR11K
    Member

@freebo 61122 wrote:

Ryggen opererad och allt är 100% igen. Hittar jag bara iSweat så köper jag nog Runkeeper

Bra! Jag har själv Nike+ mojängen som jag tycker funkar bra. Dock så verkar RunKeeper Pro riktigt najs!

TruB
    Member
    Post count: 476

@ponyboy 61087 wrote:

Fast du har fel, det drar bara ner bilder om du tittar på kartorna vilket du inte gör när du springer eller? Du behöver aldrig göra det faktiskt. allt du gör är att skicka upp data när du väljer att spara din rutt, vilket du kan göra när du står vid wifi range hemma.
    Hoppas du inte tror att den laddar ner kartorna för att få rätt positioner, så fall är det dags att läsa på..

Jag använder förövrigt runkeeper och gjort så sen förra sommaren . dock till att cykla för springa är inte för mig. funkar väldigt bra och det uppdateras väldigt ofta, både på hemsidan och i programmet. jag cyklar där det är ganska backigt och den informationen finns med när man tittar på hemsidan.

tror nike+ fungerar ihop med nikes skor som läser av hur många steg du tar ect över bluetooth. vad mer det gör vet jag inte.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@trub 61265 wrote:

Fast du har fel, det drar bara ner bilder om du tittar på kartorna vilket du inte gör när du springer eller? Du behöver aldrig göra det faktiskt. allt du gör är att skicka upp data när du väljer att spara din rutt, vilket du kan göra när du står vid wifi range hemma.
    Hoppas du inte tror att den laddar ner kartorna för att få rätt positioner, så fall är det dags att läsa på..

Jag använder förövrigt runkeeper och gjort så sen förra sommaren . dock till att cykla för springa är inte för mig. funkar väldigt bra och det uppdateras väldigt ofta, både på hemsidan och i programmet. jag cyklar där det är ganska backigt och den informationen finns med när man tittar på hemsidan.

tror nike+ fungerar ihop med nikes skor som läser av hur många steg du tar ect över bluetooth. vad mer det gör vet jag inte.

Då hade jag fel då, jag utgick ifrån bilden från deras hemsida men om du säger att den inte drar nån datatrafik så får jag väl ta ditt ord för det.
    mzlplqasxnj320x48075.jpg

TruB
    Member
    Post count: 476

@ponyboy 61307 wrote:

Då hade jag fel då, jag utgick ifrån bilden från deras hemsida men om du säger att den inte drar nån datatrafik så får jag väl ta ditt ord för det.
    mzlplqasxnj320x48075.jpg

korrekt, men det där är en extra feature som man inte behöver använda. du ser pilen till höger? den tar dig tillbaka till själva programmet. den vanliga “screenen”.
    Som sagt, du behöver inte titta på skärmen när man är ute och springer.

nimren
    Member
    Post count: 250

Är detta helt 100% TruB? Jag tänkte nämligen dra ut om någon timme och testa detta program. Har inte surf på min mobil så jag hoppas att pengarna ska vara där de ska 🙂

EDIT: Jag kör på FREE-versionen då ja tycker att 75 kr är en del att lägga. Men är det någon större skillnad i basfunktionerna i gratis-versionen samt den som kostar?

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.