Är denna iPhone satellit spärrad?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Är denna iPhone satellit spärrad?

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • Author
    Member
    Post count: 67

Jag har försökt i en vecka för att låsa upp den för att kunna använda min comviq simkort, men har misslyckats hela tiden.

Jag har en iPhone 3GS, 4.2.1 i firmwire, och nyaste baseband (ipad) 06.15.00.
    Jag har jailbreakat med redsn0w och försökt mig på unlock med ultrasn0w.
    Såhär ligger det till:

Jag hittar olika operatörer på Inställningar>Operatör, när jag då väljer en står det: “Begränsat nätverk. Ditt valda mobilnätvärk är begränsat. Du kan välja ett annat nätverk i inställningar”. Det spelar inte roll vilken jag tar. Det finns S COMVIQ, Sweden 3G, Telenor SE, 3 SE, och TELIA S.
    Vid nätet står det S COMVIQ och jag aktiverar 3G så kommer det samma meddelande “Begränast nätverk”. Men det går upp 1 bar i nät och sedan byter från S COMVIQ till Sweden 3G.

När jag då tar en annan på Operatör listan som t.ex 3 SE och går in på Inställningar>Allmänt>Om så står det på Nätverk “Ej tillgänligt” och jag trycker på den så står de med text “Telefonen tillåts inte.”

Det är det enda som jag kan tänka mig bevisa att det är satellit låst. Men det kanske står så för att det är 3 SE operatör vald och jag har Comviq sim kort inne i telefonen?
    Jag har lånat den för att prova och om jag vill ha den så köper jag den.

Snälla någon hjälp mig, jag har googlat som aldrig förr och testat med allt.
    Jag kommer vara aktiv och svara väldigt snabbt om ni har frågor.

Hjälp mig ur denna situation, vill verkligen ha den OM den inte är satellit spärrad.:mad2:

Mcaan
    Member

Någon please?

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

Funkar den med orginal sim-kortet?
    Skulle det vara så att den är stöldspärrad så kan man byta IMEI-nummer. Den bör funka igen om man byter IMEI-nummer, om jag inte är helt ute och cyklar. Mer än så hjälper jag dig inte, då mobilen – om den är stöldspärrad – är stulen. Och jag uppmanar inte till brott.

Kingmiran
    Member
    Post count: 122

Kom in på kvibergs marknad så hjälper vi dig:)

Mcaan
    Member

@iash 88551 wrote:

Funkar den med orginal sim-kortet?
    Skulle det vara så att den är stöldspärrad så kan man byta IMEI-nummer. Den bör funka igen om man byter IMEI-nummer, om jag inte är helt ute och cyklar. Mer än så hjälper jag dig inte, då mobilen – om den är stöldspärrad – är stulen. Och jag uppmanar inte till brott.

Ingen aning. Det ska gå då den hittar nät men jag ska testa och återkomma.
    Men stöldspärrad betyder det satellit spärrad? För jag har för mig satellit spärrad = ingen användning av telefonen dvs ringa och smsa. Kanske utomlands men inte i Sverige.

@kingmiran 88552 wrote:

Kom in på kvibergs marknad så hjälper vi dig:)

Ligger inte det vid Karlstad? Vilket är långt ifrån där jag bor..

Kingmiran
    Member

@mcaan 88646 wrote:

Ingen aning. Det ska gå då den hittar nät men jag ska testa och återkomma.
    Men stöldspärrad betyder det satellit spärrad? För jag har för mig satellit spärrad = ingen användning av telefonen dvs ringa och smsa. Kanske utomlands men inte i Sverige.

Ligger inte det vid Karlstad? Vilket är långt ifrån där jag bor..

Karlstad hahahahahaha. I göteborg anars!

Mcaan
    Member

@kingmiran 88656 wrote:

Karlstad hahahahahaha. I göteborg anars!

Okej men hur som helst jag bor inte i närheten så..

Vad är det ni kan göra då för den ska bli upplåst?

Kingmiran
    Member

@mcaan 88739 wrote:

Okej men hur som helst jag bor inte i närheten så..

Vad är det ni kan göra då för den ska bli upplåst?

iClarified – iPhone – How to Change Your iPhone IMEI with ZiPhone (Windows)

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Mycket har hänt sedan 2008 då ZiPhone fungerade.
    IMEI byte är olagligt, samt att denna metod fungerar bara med riktigt gamla iphones

Kingmiran
    Member

@iPhoneReservdelar.se 88781 wrote:

IMEI byte är olagligt, samt att denna metod fungerar bara med riktigt gamla iphones

Jag tror du har rätt för det är bara iphone 2g och 3g som kan byta imie. Men nu sa iAsh att det går men han vill inte säga hur. Så jailbreakar men te.x en iphone 4 med snowbreeze eller liknade så skall det gå att byta imie med program.

Annars är det bara att vänta på att android även kommer till iphone 3gs och iphone 4 då kör man med android då ska det funka att ringa och allt utan spärr

Mcaan
    Member

@kingmiran 88752 wrote:

Tack
    Funkar denna till 3gs då?

@iPhoneReservdelar.se 88781 wrote:

Olagligt? Vad får man för straff och vilken regel bryter man emot? Är det lätt att bli påkommen?

Wentura
    Member
    Post count: 34

Är den stöldspärrad och du köpt den kallas det häleri.Straffskala 6mån till 2år

Kingmiran
    Member

@wentura 88879 wrote:

Är den stöldspärrad och du köpt den kallas det häleri.Straffskala 6mån till 2år

Om polisen orkar bry sig?

Wentura
    Member
    Post count: 34

sant men ändå häleri finns dock sätt att kringå detta men jag tänker inte tala om hur då jag inte uppmanar till brott

Mcaan
    Member

@kingmiran 88752 wrote:

Kommer allt försvinna från iPhonen om man gör detta?

Och vet du vad jag har för bootloader om jag har version 4.2.1, baseband 06.15.00 och iphone 3gs 32 GB?
    Måste jag titta via terminal osv?

Miche
    Participant
    Post count: 358

Jag tror du gör bättre i att lämna iväg dig telefonen till någon som kan sånt där. För din egen skull om du vill ha en telefon som inte blir brickad.

I och med att du ställer dom frågorna så skulle jag inte våga dig låta sköta något sånt där, utan du måste visa lite engagemang om du skall lösa det. Leta fram informationen du saknar eller vill veta något om via google, få allt glasklart för dig, sen kan du fortsätta.

Förklaringen via iClarified är precis så som det står skrivet. Skulle något försvinna så skulle det stå något om det.

Du har antagligen för ny telefon för att kunna byta imei.
    Och en viktig fråga som du behöver besvara är dock om det funkar med ett 3-kort, får du svar på detta och om det funkar, så är den inte sattelitlåst.
    Låna ett 3-kort om du inte har något och förutsatt att telefonen är låst till 3.

Lycka till!

Mcaan
    Member

@miche 89173 wrote:

Jag tror du gör bättre i att lämna iväg dig telefonen till någon som kan sånt där. För din egen skull om du vill ha en telefon som inte blir brickad.

I och med att du ställer dom frågorna så skulle jag inte våga dig låta sköta något sånt där, utan du måste visa lite engagemang om du skall lösa det. Leta fram informationen du saknar eller vill veta något om via google, få allt glasklart för dig, sen kan du fortsätta.

Förklaringen via iClarified är precis så som det står skrivet. Skulle något försvinna så skulle det stå något om det.

Du har antagligen för ny telefon för att kunna byta imei.
    Och en viktig fråga som du behöver besvara är dock om det funkar med ett 3-kort, får du svar på detta och om det funkar, så är den inte sattelitlåst.
    Låna ett 3-kort om du inte har något och förutsatt att telefonen är låst till 3.

Lycka till!

Måste hitta någon i Stockholms trakterna som pysslar med att fixa sånt. Vill kunna lämna in den till nån butik och se om dom vet vad felet är.

Tack för ditt svar, hoppas någon kan bidra med något svar som är lik ditt.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

@mcaan 88878 wrote:

Tack
    Funkar denna till 3gs då?

Olagligt? Vad får man för straff och vilken regel bryter man emot? Är det lätt att bli påkommen?

Att byta IMEI på Mobil är som att byta Chassinr på en stulen bil
    Straffskalan är nog inte den samma, men du fattar vad det innebär

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.