Är det någon som lyckats låsa upp iPhone 3G från Telia?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Är det någon som lyckats låsa upp iPhone 3G från Telia?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 506

Isåfall, hur?

Sim adapter eller något liknande?
    Funkade det bra isånafall?

geezarn
    Member
    Post count: 197

Ännu ingen som lyckats låsa upp. Ryktas om ett x-sim men jag har inte hört/sett någon som provat ännu.

jompao
    Member
    Post count: 456

Antog att de flesta sitter låsta med abben 18 eller 24 månader?

dibb
    Member
    Post count: 379

jag lyckades låsta upp iphonen men den tappar den nät efter, vettefan vad sin händer…

rotkiv
    Member

@dibb 8228 wrote:

jag lyckades låsta upp iphonen men den tappar den nät efter, vettefan vad sin händer…

Använde du dig av sim adapter?

Angående att man sitter på ett abonnemang. Jag har en månadskostnad på 49 kr månad om jag avtecknar fri surf.
    Det abonemanget kan jag mycket väll låta rinna ut, eller eventuellt ge bort till en släkting.
    Det skulle jag kunna tänka mig att göra för Tele2 Comviq, no doubt.

dibb
    Member

@rotkiv 8242 wrote:

Använde du dig av sim adapter?

Angående att man sitter på ett abonnemang. Jag har en månadskostnad på 49 kr månad om jag avtecknar fri surf.
    Det abonemanget kan jag mycket väll låta rinna ut, eller eventuellt ge bort till en släkting.
    Det skulle jag kunna tänka mig att göra för Tele2 Comviq, no doubt.

jepp jag använde sim adapeter men det gick sönder… så jävla dålig kvalitet så man blir galen! å glöm inte att man inte kan surfa med comviq än

rotkiv
    Member

@dibb 8248 wrote:

jepp jag använde sim adapeter men det gick sönder… så jävla dålig kvalitet så man blir galen! å glöm inte att man inte kan surfa med comviq än

Från Tele2’s hemsida:

Tjänster som ingår i våra mobilabonnemang:
    Med ett mobilabonnemang från Tele2 kan du såklart SMSa, MMSa och surfa med mobilen. Telefonsvarare och nummerpresentaion ingår också!

Är det jag som missuppfattar det hela eller är det något annat?

Väl Mött

dibb
    Member

@rotkiv 8261 wrote:

Från Tele2’s hemsida:

Tjänster som ingår i våra mobilabonnemang:
    Med ett mobilabonnemang från Tele2 kan du såklart SMSa, MMSa och surfa med mobilen. Telefonsvarare och nummerpresentaion ingår också!

Är det jag som missuppfattar det hela eller är det något annat?

Väl Mött

självklart kan man surfa med alla andra mobiler men tele2 har inte inställningar till iPhone än därför går det inte! Och vad jag här förstått så kan man inte ändra inställningarna utan att jailbreaka den, man kan inte jailbreaka 2.0.1 än

iphonzo
    Member
    Post count: 7

ja

har testat med telias iphone 3g köpte olika så kallade turbo SIMs .. en från hong kong dealextream.com samt en från england rebelsim. Tyvärr rebelsim fungerade inte alls kanske ett måndags exeplar jag fick NOSIM Insert sim kom inte lngre än så.. det Sim jag testa från Hongkong som heter I-smartphone fungera faktiskt bra med 3 dock mycket ostabillt för inkommande samtal trots signal styrkan full vårkar det som minna inkommande samtal inte alltid kommer fram när någon ringer.hmmm

värkar inte bra att ha det såå,, data fungerar bra faktisgt snabbare vid mättning än telias 3G data,, här finns dock en litenhake upplever svarstiden innan kopplingen till databärare vara lite slööö innan den kickar igång tror att detta har att göra med Itunes och telias operatörs inställningar som man laddar ner vid registrering att dessa ligger kvar och spöökar i bakgrunden,, en software unlock tror jag blir bäst då hacket kan stäla om base band för 3g samt annan telia jukks som kan finnas ,,

OBS var försiktiga har läst rapporter om att det finns Turbo sim hack som kan programmeras så att man kan göra Highjack av ditt sim kort och abonemang..

tror att vi alla väntar på att en software hack snart kommer ..:))

// Iphonzo

dibb
    Member

@iphonzo 8368 wrote:

ja

har testat med telias iphone 3g köpte olika så kallade turbo SIMs .. en från hong kong dealextream.com samt en från england rebelsim. Tyvärr rebelsim fungerade inte alls kanske ett måndags exeplar jag fick NOSIM Insert sim kom inte lngre än så.. det Sim jag testa från Hongkong som heter I-smartphone fungera faktiskt bra med 3 dock mycket ostabillt för inkommande samtal trots signal styrkan full vårkar det som minna inkommande samtal inte alltid kommer fram när någon ringer.hmmm

värkar inte bra att ha det såå,, data fungerar bra faktisgt snabbare vid mättning än telias 3G data,, här finns dock en litenhake upplever svarstiden innan kopplingen till databärare vara lite slööö innan den kickar igång tror att detta har att göra med Itunes och telias operatörs inställningar som man laddar ner vid registrering att dessa ligger kvar och spöökar i bakgrunden,, en software unlock tror jag blir bäst då hacket kan stäla om base band för 3g samt annan telia jukks som kan finnas ,,

OBS var försiktiga har läst rapporter om att det finns Turbo sim hack som kan programmeras så att man kan göra Highjack av ditt sim kort och abonemang..

tror att vi alla väntar på att en software hack snart kommer ..:))

// Iphonzo

fick du igång internet användningen genom 3?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.