Är det värt att installera 4.0.1 på en 3G

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Är det värt att installera 4.0.1 på en 3G

Viewing 30 posts - 1 through 30 (of 30 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Hejsan.

Har sökt runt och läst både till höger och vänster här på forumet. Men jag tycker inte jag får något rakt svar på frågan “Är det värt att installera version 4.0.1 på en Iphone 3G?”.

För vissa verkar det gå rent åt h*****e när de uppgraderar och andra inga problem alls.

Jag har tvekat i veckor för att se om jag kunde läsa mig till här om det är värt det eller hålla mig kvar på 3.1.3. Men tycker mig inte finna något rakt svar på frågan.

Jag har en Iphone 3G med version 3.1.3 (7E18) och firmware 05.12.01. Är det någon som kan ge mig ett rakt svar på frågan?

Tacksam för svar.

Mvh
    Crocker

TruB
    Member
    Post count: 476

har aldrig haft problem att uppdatera

apple 3g
    Member
    Post count: 482

@trub 71310 wrote:

har aldrig haft problem att uppdatera

jajaja självklart ska du göra det skit bra och massa funktioner men safari är inte lika snabb eller är det bara jag som märker ??????

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Crocker, i dina skor hade jag struntat i iOS4 på en 3G – det går segt som sirap redan med 3.1.3 och inte blir det bättre av 4.x

slaneby
    Post count: 0

skiter man i JB och multitask/background funkar det riktigt fint 😉

bozz
    Member
    Post count: 1199

@freebo 71317 wrote:

Crocker, i dina skor hade jag struntat i iOS4 på en 3G – det går segt som sirap redan med 3.1.3 och inte blir det bättre av 4.x

håller med

TruB
    Member
    Post count: 476

@slaneby 71322 wrote:

skiter man i JB och multitask/background funkar det riktigt fint 😉

kan tänka mig att det gör en del, har 3g, har inte JB, och även om jag tyckte det segade lite mer än innan när jag började använda den så känns det som den är snabbare nu.

Jonis1994
    Member
    Post count: 24

kan man upgradera från 3.1.2 till 4.0.1 och bara låsa upp, inte JB ?

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

@jonis1994 71332 wrote:

kan man upgradera från 3.1.2 till 4.0.1 och bara låsa upp, inte JB ?

Har du köpt den av en operatör i Sverige tex Telia kan du gå till dem och låsa upp den för 300 kr annars är det Jailbreak och unlock som gäller

Stolarn
    Member
    Post count: 2

Måste man ha kvitto för att låsa upp den hos telia? Tror inte jag har kvar.
    Och om man låser upp den hos telia kan man återställa den om det skulle hända nåt utan att unlock försvinner?

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

ta med legitimation, all info borde finnas i deras register.
    ja du kan återställa den hur mycket du än vill senare utan att unlock försvinner.

apple 3g
    Member

min är inte seg funkar utmärkt laggar inte och den är snabb, har multitasking, background, och batteri procenten, den funkar utmärkt , prova på bara 🙂

imported_pongo
    Member

jag rekommenderar inte för dom med 3g att gå förbi FW 3.1.3
    4.0 gör din mobil seg och det är ett rent faktum.
    oavsett om den är jb eller inte.

greffel
    Member
    Post count: 22

Någon mer än jag som märkt att gps signalen är borta efter att ni uppgraderat?
    Vet inte riktigt när detta hände men nu med 4.0.1 är den väck i alla fall.

Runkeeper säger att gps signalen är för svag, andra program som fartkamera och navigation använder bara den vanliga 3G signalen för att positionera.

Minns detta hände med någon mjukvaruversion innan med, tror det var 3.1.2
    (dock första gången jag verkar vara drabbad)

Hjälper inte med restore eller olika reset

Wanchai
    Member
    Post count: 25

@greffel 71459 wrote:

Någon mer än jag som märkt att gps signalen är borta efter att ni uppgraderat?

Jag hade också stora problem med GPS-signalen efter uppgraderingen till 4.0. Har inte hunnit testa så mycket med 4.0.1 men än så länge verkar det fungera som det ska. Jag upplever inte min 3G som seg. Visst, snabb är den väl inte men jag gillar möjligheten att ha programmen i mappar.

fakker
    Member
    Post count: 29

Kvittar det vilken baseband man har på 3G så man kan jailbreaka och låsa upp den? För jag funderar på att kanske köpa en 3G istället för en 3gs då jag vill låsa upp den men det fungerar ju inte ifall man köper en ny telefon i dagsläget.

medzz
    Member
    Post count: 259

Nu när i4 kommit fakker rekomenderar jag att du köper en 3gs ist, ios4 är en riktig pina för 3g användare vissa hävdar att den går som smör, men det gör det inte varken på min, min brors, kommpis 3g. Nu har båda köpt en 3gs och för mig blir det en i4 på fredag eller mitten av nästa vecka :D, 3gn var bra fram tills ios 4 dök upp :S

fakker
    Member
    Post count: 29

Men ifall jag köper en 3gs nu, tror ni det kommer gå att låsa upp den då? alltså att det inte är för ny baseband direkt vid köp?

apple 3g
    Member

till alla om säger att ios 4.0.1 är seg på iphone 3g, läste just om att om man stänger a spotlight sökninge i inställningar sen allmänt, så blir den snabbare, men den laggar inte om du har mail på och bluetooth, så jag rekomenderar med många nya funktioner om du jailbreakar med rednsow 🙂 så jag är skit nöjd men vet inte hur man stänger av ipoden 🙁

matteh80
    Member
    Post count: 150

Drog precis in iOS 4.1 beta 2. Måste säga att det flyter på bra på min 3G, dock har jag inte jailbreakat men alla vi med 3G kan iaf se fram emot den här versionen sen!

jabbasvens
    Member
    Post count: 77

@matteh80 71886 wrote:

Drog precis in iOS 4.1 beta 2. Måste säga att det flyter på bra på min 3G, dock har jag inte jailbreakat men alla vi med 3G kan iaf se fram emot den här versionen sen!

Det låter bra….har du testat med bluetooth om man kan byta låt på headset?

imported_pongo
    Member

Sökte tidigare efter beta 2, sitter på 1an just nu.. Blir la o fixa efter nattpasset. Ps/forum runner är bra skit, ännu en gång som detta forum fått mig att slösa cash på app ^^

jabbasvens
    Member

@pongo 71911 wrote:

Sökte tidigare efter beta 2, sitter på 1an just nu.. Blir la o fixa efter nattpasset. Ps/forum runner är bra skit, ännu en gång som detta forum fått mig att slösa cash på app ^^

Har du hittat den?
    Måste man vara testperson eller går det att ladda in den ändå?
    Jag har hittat den nu 🙂

matteh80
    Member

@jabbasvens 71900 wrote:

Det låter bra….har du testat med bluetooth om man kan byta låt på headset?

Det fungerar, riktigt skönt!

Du måste förresten ha ett dev. konto för att lägga in den…

jabbasvens
    Member

@matteh80 71939 wrote:

Det fungerar, riktigt skönt!

Du måste förresten ha ett dev. konto för att lägga in den…

Fan vad Nice. Har saknat det sen jag bytte från min P1. Men jag får lungna mig till den blir public då. Vet bara att jag la in 4,0 innan den fans på ITunes.

Mvh Jimmy

apple 3g
    Member

@matteh80 71886 wrote:

men går det att jailbreaka och låssa upp den med ultrasnow ?????

apple 3g
    Member

@apple 3g 72013 wrote:

men går det att jailbreaka och låssa upp den med ultrasnow ?????

haha shiit är det ingen som kan svara på denna fråga eller ???

jabbasvens
    Member

@apple 3g 72122 wrote:

haha shiit är det ingen som kan svara på denna fråga eller ???

Nä det går inte än
    jailbreaka funka men inte låsa upp

Unlock iOS 4.1 05.14.01_BL01 Baseband is Not Possible Yet. | Redmond Pie

apple 3g
    Member

@jabbasvens 72127 wrote:

Nä det går inte än
    jailbreaka funka men inte låsa upp

Unlock iOS 4.1 05.14.01_BL01 Baseband is Not Possible Yet. | Redmond Pie

tack för svaret 🙂

matteh80
    Member

Det fungerar inte att jailbreaka för mig heller, eller den blir jailbreakad men wifi o 3G funkar inte…

Viewing 30 posts - 1 through 30 (of 30 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.