Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Är i desperat behov av hjälp ang. jailbreak/upplåsning
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag var nyligen i Singapore och passade såklart på att köpa en iPhone 3G där.
Det var jailbreakad/upplåst, så att jag kunde använda mitt svenska sim-kort.När jag kom hem för ett par veckor sedan pluggade jag in telefonen i datorn, och startade iTunes.
Väl där började den uppdatera till senaste “versionen” av något..Så nu kan jag inte komma längre än att använda den till nödsamtal:mad:
Har försökt mig på att använda blackra1n och sn0wbreeze m.m, utan något resultat..
Blir inte klok på detta, skulle behöva lite hjälp 🙂
När “något” uppdaterades i iTunes var det iPhonen du uppdaterade. Det får man inte göra om man vill ha kvar sitt JB/upplåsning.
Vad har du för FW nu? 3.1.3? (står i iTunes när du har den inkopplad)
hehe jo, förstod att det var telefonen 😉
Är inte hemma just nu, men det lät faktiskt bekant..
@nejedesant 67042 wrote:
Då får du vänta med att använda din iPhone som en telefon tills det dyker upp en ny unlock, troligen i juli månad i år.
@nejedesant 67042 wrote:
Ahh, hehe. Man vet aldrig du är ju ny 😉
Men som Freebo säger, du får tyvärr vänta på unlock
Okej, det var ju synd. 🙁
Så de finns inget sätt att ens komma in i telefonen? Så att man kan använda iPod funktionen m.m? :confused:
Kan man läsa om denna “unlock” någonstans? Så man är med i svängarna när den släpps 🙂
@nejedesant 67046 wrote:
Kan man läsa om denna “unlock” någonstans? Så man är med i svängarna när den släpps 🙂
Följer du oss på Twitter så kommer du garanterat vara en av de första att få nys om när den kommer =)
Hej igen.
Har nu äntligen kommit in i iPhonen efter eran fina redsn0w-guide, tusen tack.
Har dock en ny (noob)fråga;
Jag har Version 3.1.2(7D11) står det, går det att göra så att jag kan ringa med telefonen? (Just nu fungerar det inte)
Eller måste jag vänta tills juli(?) på den “nya grejen” som kommer.Ni får ursäkta för mitt dåliga kunnande. 😉
kolla vad du har för Modem Firmware (Baseband) under Inställningar- Allmänt-Om
05.11.07 kan du låsa upp med Blacksn0w, har du däremot 05.12.01 så är du rökt för tillfället
Har 05.12.01 🙁
@habbohotel 67503 wrote:
vadå för tillfället??? Upplåsning kommer ut snart så sluta lura dina kunder
Vad dillar du om? Kunder? Läs vad jag skrev istället för att snacka ur fel hål
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.