Är iphone nått för mig?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Är iphone nått för mig?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Sitter och kollar runt på efter ny mobil då min är allt annat än ny och fungerande. Och självklart spanar jag en hel del på iphone.
    Men frågan är då om det verkligen, trots allt bra med den, är en mobil för mig?!
    Som jag har förstått så går det inte att skicka mms (??) och ljudkvaliten när man pratar är inte den bästa. Den ska tydligen inte vara förstahandsvalet för folk med sms-tumme heller :p
    Jag skickar en hel del sms, mms allt som oftast och ringer ganska mycket.
    Borde jag då välja en annan telefon kanske?

Designen är ju underbar – jag köper mina mobiler efter hur “söta” dom är i vanliga fall men känner att jag vill ha lite mer koll nu.
    Vore skönt att slippa bära runt på både mp3, telefon, kamera osv…

(har förresten hittat en auktion på tradera, en 16 gb med 1.1.4 som är upplåst som ligger på 3500 — bra pris? och vågar man köpa via tradera?)

haren
    Member
    Post count: 200

@annaviktoria 2898 wrote:

Sitter och kollar runt på efter ny mobil då min är allt annat än ny och fungerande. Och självklart spanar jag en hel del på iphone.
    Men frågan är då om det verkligen, trots allt bra med den, är en mobil för mig?!
    Som jag har förstått så går det inte att skicka mms (??) och ljudkvaliten när man pratar är inte den bästa. Den ska tydligen inte vara förstahandsvalet för folk med sms-tumme heller :p

Designen är ju underbar – jag köper mina mobiler efter hur “söta” dom är i vanliga fall men känner att jag vill ha lite mer koll nu.

(har förresten hittat en auktion på tradera, en 16 gb med 1.1.4 som är upplåst som ligger på 3500 — bra pris? och vågar man köpa via tradera?)

MMS kan man både ta emot och skicka. Vissa har haft problem med samtalen. Men det var mest i äldre verisioner. När man väl lärt sig tangentbordet så är det riktigt bra.

Jag rekommenderar starkt denna telefon. Jag skulle avråda från att köpa via tradera. Det där är ett pris som är väldigt lågt!

// h

cmts
    Member
    Post count: 71

@annaviktoria 2898 wrote:

Du kan inte skicka mms med orginalinställningar på en iPhone, men genom att ladda ner ett program, Swirly MMS så funkar det klockrent, i alla fall för mig.

Jag har inget problem med ljudet när jag pratar med folk i telefonen, så det är ingen fara.

För mig som var en van sms skrivare på min förra W800i så var det svårt i början att skriva sms, men nu går det enkelt..

En iPhone är nog den mest mångsidiga mobilen du kan tänka dig, då du kan installera tredjepartsprogram med ett knapptryck. Du lär inte bli besviken.

Angående det med Tradera auktionen så kolla användaren om hur hans omdömmen ser ut. Har han många negativa så passa dig, annars kan det vara lugnt.
    Bäst är att betala med PayPal på en auktion !

ripperoo
    Member
    Post count: 236

Jag vill ju säga ifall telefonen ska bli användbar och lätt att använda borde du vara lite duktig att lösa saker på egen hand. Den är inte som sakt inte en vanlig telefon ifall du special beställer den från usa att du bara kan klicka igång den och så finns allting som du behöver.

Du får ladda ner användbara saker som tex att göra telefonen helt svensk, ta bort ordboken (väldigt störande grej) Fixa åäö på tangentborde och så vidare.
    Det är inte svårt att lära sig hur telefonen fungerar och när du gör det så är telefonen helball!, men jag vet att människor kan störa sig på att den inte funkar prima precis när man får den.

CV
    Member
    Post count: 12

Smsen går 3 ggr snabbare att skriva om man har lärt sig hur man gör, till och med för mig som har feta fingrar 😛

ipeddy
    Member
    Post count: 74

de är en unik telefon även om den inte har ett par saker som andra telefoner har men jag tycker du ska vänta tills den nya modellen som kommer i sommar…….. och om du funderar på 16 eller 8gb så är 8GB tillräckligt (för mig iaf) för när du konverterar filmerna så “krymper” filmerna så tex 5 filmer på 1 GB VAR tar ca 1 gb i iphonen hoppas du förstår hur ja menar;)

Foffee
    Member
    Post count: 40

Riktigt ball telefon, den ligger flera år före SE,Nokia osv. Ser ut att vara värd pengarna..

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Halva nöjet med iPhone är det grymma operativsystemet som fungerar klockrent.

Mycket snyggt och lätt att förstå samtidigt som det flyter på otroligt mjukt 😀

johanna
    Member
    Post count: 3

hej! jag är också en tjej som älskar att smsa men jag älskar min iphone annu mer!! den är klart den bästa mobil/kamera/ mp3 jag haft! du kommer alska den. även om den är lite speciell.

kram

Sebastian
    Member
    Post count: 34

Vi alla här är “iphone beroende”.

Men, märk väl att om du köper en telefon via t ex tradera eller ebay så gäller inte garantin. Alltså, om den nu är upplåst/jailbraked.
    Varför? Man modifierar olika delar av operativsystemet och andra små roliga saker =)

Men, som sagt. Det som iPhone saknar kan man ladda ner manuelt.

Jag råder dig till att vänta fram tills 10e juni. Står det ingenting om iPhone 2.0 (eller dylikt) så kan du gladerligen köpa en.
    (Just för att det kommer en ny version. Samma pris som den nya, fast nyare saker).

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.