Är luren vatten tät eller? :S

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Är luren vatten tät eller? :S

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 98

Har youtubeat på “iphone 3G water test”…
    Ser hur många som helst som DISKAR deras iPhone, slänger ner den i badkar, och grejar med den samtidigt och den fungerar vafan? :O

Är luren vatten tät eller?
    Jag har nog något bakom skallbenet, eller så kallas det bara kärlek – vågar inte testa med min 😛

Revox
    Member
    Post count: 29

Tappade min 3g 16Gb i toan på midsommaraftonen, skärmen såg väldigt knas ut när jag tog upp den så jag stängde av den… så vattentät nej. Trots detta så fungerade den felfritt dagen efter och har gjort så sedan dess.

TruB
    Member
    Post count: 476

allt har en breaking point, iphonen är inte gjord för det ,men tydligen så klarar den en del vilket inte är negativt, men utmana ödet är nog inte man ska göra.

Wester
    Member
    Post count: 200

Skulle ju vara bra ;D men allvarligt, detta har jag tänkt på. I vinter, så brukar ju temperaturen vara under -0°C… Har läst på många ställen att iphonen inte bör användas vid temperaturer under 0 sträcket och över 40+ eller något sådant. Jag antar att det bara är att köra på eftersom folk här är ju svenskar och vår svenska vinter kan ju vara lite kall. Detta är väl inget man ska oroa sig för? Det är väl bara att köra på?

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@wester 38325 wrote:

Skulle ju vara bra ;D men allvarligt, detta har jag tänkt på. I vinter, så brukar ju temperaturen vara under -0°C… Har läst på många ställen att iphonen inte bör användas vid temperaturer under 0 sträcket och över 40+ eller något sådant. Jag antar att det bara är att köra på eftersom folk här är ju svenskar och vår svenska vinter kan ju vara lite kall. Detta är väl inget man ska oroa sig för? Det är väl bara att köra på?

Det är nog ingen fara, det är säkert bara siffror dem lägger ut för att inte bli stämda av ngn snubbe som lagt ner den i snö i flera dagar för att tjäna cash 😀

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@wester 38325 wrote:

Jag besökte Sälen med min iPhone så mycket som i vintras och fast -8 så fungerade mobilen men det blir slött och suddigt på skärmen. Precis som om mobilen blir långsammare men bara skärmen blir det. Sen fick jag imma på insidan och utsidan. Och skidhandskar är skit att styra iPhonen med, men fett nice med bas och ljud när man viner ner i backen och skrattar åt alla danskar som ligger i snön.

Inte byggd för men klarar säkert bra.

brejkish
    Member
    Post count: 98

Då har man fått svar på sin fråga 😉
    Jag är alltid livrädd när jag pratar i telefonen utomhus när det regnar, något jag kan sluta vara rädd för? 😛

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@brejkish 38348 wrote:

Jag är alltid livrädd när jag pratar i telefonen utomhus när det regnar, något jag kan sluta vara rädd för? 😛

Då är vi 2 om det 😉 😛

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@brejkish 38348 wrote:

Det är inte jag 😛 Det är inte direkt något att vara rädd för, om det nu inte regnar så mkt att det simmar en liten fisk bredvid dej 🙂

Pzych0
    Member
    Post count: 220

@mekke 38373 wrote:

Det är inte jag 😛 Det är inte direkt något att vara rädd för, om det nu inte regnar så mkt att det simmar en liten fisk bredvid dej 🙂

Om det simmar förbi en liten fisk, ja då ska man nog fråga sig själv vart man är :laugh:

r2d2
    Member
    Post count: 134

också lite orolig om den håller för regn….nån ingejör eller designer har ju satt hörlursingången uppe så regnet kan komma in….tyckte inte min telefon var tätt nog så jag lämnade in den förra veckan….tänk om man fick en 3gs istället…….=)))

inte så stor chans men en gång när min första ipod gick sönder o jag lämnade in den så fick jag en nyare modell sen….det var rätt nice.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.