Är min Iphone 3gs förstörd för alltid nu?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Är min Iphone 3gs förstörd för alltid nu?

Viewing 22 posts - 1 through 22 (of 22 total)
  • Author
    Member
    Post count: 28

Efter många frustrerande stunder igår och väldigt mycket irritation, bestämde jag mig för att återställa telefonen igår via Itunes som är jailbreakad sedan tidigare. Den återställdes, och installerade 3.1.2. Direkt efteråt använda jag mig av Blackra1n och Unlock + cydia. Så de gick att ringa med den.

Nu till problemen

Efter att ha laggt till några apps i telefonen via Itunes gick de inte att starta något utav dom. Efter en halv sekund stängdes programmet ner, och detta gäller alla som är nerladdade via itunes. Jag har testat att ladda ner dom via appstore i telefonen, men samma sak kvarstår.
    Ett annat problem är att den inte hittar något WLAN överhuvudtaget, vad som bara 1 timma tidigare inte var några problem alls.

Jag har testat att auktorisera via Itunes och de hjälper inte.

Sedan läste jag på Cydia ang 3.1.2 att de är dött lopp nu, och att man kanske aldrig mer kan få den att fungera normalt typ. Så vad tror ni, har jag nu en Iphone som jag bara kan använda mig utav till att ringa och kolla kompassen samt skicka meddelande med, eller går den att rädda? Bryr mig inte om ifall jag inte kan köra jailbreakade program, nu vill jag bara att de skall funka med mina köpta! Känns som jag kan gå tillbaka till min Nokia annars 🙁 Tacksam för hjälp

edit: internet fungerar via min operatör, men som sagt, inte via WLAN

muffins
    Member
    Post count: 1906

Ang. Wifi som inte fungerar, har du testat att nollställa inställningarna i just “Inställningar” ?

Det har hjälp många med wifi-problemet efter jailbreak + unlock av blackweather (blackra1n&blacksn0w)

remixxan
    Member

@muffins 46260 wrote:

Ang. Wifi som inte fungerar, har du testat att nollställa inställningarna i just “Inställningar” ?

Det har hjälp många med wifi-problemet efter jailbreak + unlock av blackweather (blackra1n&blacksn0w)

Gjorde precis detta och får det att fungera tur nog. Men de största problemet kvarstår, hur får jag igång appsen igen? 🙁

frias
    Member
    Post count: 16

testat att återställa den? Låter ju som att det är mjukvara

remixxan
    Member

@frias 46263 wrote:

testat att återställa den? Låter ju som att det är mjukvara

Tack för tipset, nu fungerar telefonen inte alls 😡 får bara upp äpplet när jag försöker starta telefonen, sen händer inget alls, detta blir bara bättre å bättre

muffins
    Member

@remixxan 46264 wrote:

Tack för tipset, nu fungerar telefonen inte alls 😡 får bara upp äpplet när jag försöker starta telefonen, sen händer inget alls, detta blir bara bättre å bättre

Testa koppla in telefonen i datorn då när du är vid äpplet och kör blackra1n JB igen då.

Låter som om du har en telefon med nya bootromen och du får en s.k tethered JB.
    Alltså att du måste köra jailbreak vid varje uppstart av telefon.

Edit: Eller uppstod detta fel efter du gjort en återställning?

remixxan
    Member

@muffins 46265 wrote:

Testa koppla in telefonen i datorn då när du är vid äpplet och kör blackra1n JB igen då.

Låter som om du har en telefon med nya bootromen och du får en s.k tethered JB.
    Alltså att du måste köra jailbreak vid varje uppstart av telefon.

Edit: Eller uppstod detta fel efter du gjort en återställning?

Köpte min i juni från USA, om de har med bootromen att göra, osäker på vad det är.

Jag gjorde en fullständig återställning, och de var efteråt som den vägra starta. Nu kör jag den i återställningsläge via Itunes, så de ska väl gå att få igång den igen i alla fall. Har tethered JB något att göra med att 3rd party appsen inte vill starta?

muffins
    Member

@remixxan 46268 wrote:

Köpte min i juni från USA, om de har med bootromen att göra, osäker på vad det är.

Jag gjorde en fullständig återställning, och de var efteråt som den vägra starta. Nu kör jag den i återställningsläge via Itunes, så de ska väl gå att få igång den igen i alla fall. Har tethered JB något att göra med att 3rd party appsen inte vill starta?

Då har du säkert inte den nya bootromen om den är köpt i juni 2009. Så då var det jag som var ute och cyklade om problemet med tethered.
    Du verkar ha ett väldigt mysko fel på din iPhone då den inte löste sig första gången med en återställning :S.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Börja med att sätta den i DFU-läge,

Step 1.Öppna iTunes
    Step 2. Stäng av iPhone
    Step 3. Håll ned power och home
    Step 4. När du ser Apple logon, släpp power men fortsätt hålla ned home
    Step 5. vänta på att iTunes säger att telefonen är i Restore läge
    Step 6. Kör en restore till 3.1.2

Fungerar inte telefonen och alla funktioner efter detta så är den ev. kass

Fungerar den som den ska, kör Blackra1n och Blacksn0w

Det första är att säkerställa att den går att ringa med och att wifi fungerar, appsen tar vi sen.

Edit: nej, det är inte förstörd för alltid….:rolleyes:

remixxan
    Member

@freebo 46271 wrote:

Börja med att sätta den i DFU-läge,

Step 1.Öppna iTunes
    Step 2. Stäng av iPhone
    Step 3. Håll ned power och home
    Step 4. När du ser Apple logon, släpp power men fortsätt hålla ned home
    Step 5. vänta på att iTunes säger att telefonen är i Restore läge
    Step 6. Kör en restore till 3.1.2

Fungerar inte telefonen och alla funktioner efter detta så är den ev. kass

Fungerar den som den ska, kör Blackra1n och Blacksn0w

Det första är att säkerställa att den går att ringa med och att wifi fungerar, appsen tar vi sen.

Edit: nej, det är inte förstörd för alltid….:rolleyes:

Skönt 😀

Allt ovan är utfört! Fungerar som en nyoljad Audi R8 på Autobahn.
    Vad ska gör vi åt appsen? 🙂

Freebo
    Member

@remixxan 46272 wrote:

Skönt 😀

Allt ovan är utfört! Fungerar som en nyoljad Audi R8 på Autobahn.
    Vad ska gör vi åt appsen? 🙂

Ska bara fylla på vinet, återkommer…:P

remixxan
    Member

@freebo 46273 wrote:

Ska bara fylla på vinet, återkommer…:P

Oh, då fyller jag på ölglaset sålänge:)

edit: det var ett stort vinglas 😛

remixxan
    Member

wooh, efter 5 pillande, letande, testande, ominstallationande, svettande, gråtande HEMSKA timmar, har jag lyckats få allt att fungra. Tack till er!

Freebo
    Member

@remixxan 46288 wrote:

wooh, efter 5 pillande, letande, testande, ominstallationande, svettande, gråtande HEMSKA timmar, har jag lyckats få allt att fungra. Tack till er!

Bra där för jag blev sittande med vin och vänner 😉

remixxan
    Member

Har stött på 2 problem efter att jag fick igång telefonen igen.

1. Youtube fungerar inte. Står bara ‘Kan inte ansluta till youtube’, gäller både ikonen samt när man surfar in via safari. Finns de nån fix för detta?

2. GPS fungerar inte heller, kan de höra ihop tro? När jag slår på kartor får jag en position som är 60mil ifrån där jag befinner mig.

Har alltså uppgraderat min telefon efter en återställning, har nu 3.2.1 JB:ad med blackra1n, om de hjälper. Ussh trodde den skulle fungera bra nu 🙁

Freebo
    Member

@remixxan 46403 wrote:

Har stött på 2 problem efter att jag fick igång telefonen igen.

1. Youtube fungerar inte. Står bara ‘Kan inte ansluta till youtube’, gäller både ikonen samt när man surfar in via safari. Finns de nån fix för detta?

2. GPS fungerar inte heller, kan de höra ihop tro? När jag slår på kartor får jag en position som är 60mil ifrån där jag befinner mig.

Har alltså uppgraderat min telefon efter en återställning, har nu 3.2.1 JB:ad med blackra1n, om de hjälper. Ussh trodde den skulle fungera bra nu 🙁

Testa fixen som presenteras här

Skål 😮

remixxan
    Member

@freebo 46407 wrote:

Testa fixen som presenteras här

Skål 😮

Helt underbart, letade men fann bannemig inget på google 😀 den hittar dock inte ‘Push Fix’ applikationen i Cydia efter att man lagt till Iphoneil.net som source. Väldigt konstigt :confused:

edit, dom tog tydligen bort den app:et pga för många buggar i det, till er som har samma problem finns de bara tydligen ett sätt att fixa det på, genom att installera det manuellt http://xs1.iphwn.org/releases/PushFix.zip

muffins
    Member

@remixxan 46424 wrote:

Helt underbart, letade men fann bannemig inget på google 😀 den hittar dock inte ‘Push Fix’ applikationen i Cydia efter att man lagt till Iphoneil.net som source. Väldigt konstigt :confused:

Det är för att iphoneil.net sourcen har tagit bort push-fixen i deras sortiment.

Push-fixen har jag märkt, gör inget annat än att återställa alla inställningar under “Inställningar” på telefonen bara.

remixxan
    Member

@muffins 46425 wrote:

Det är för att iphoneil.net sourcen har tagit bort push-fixen i deras sortiment.

Push-fixen har jag märkt, gör inget annat än att återställa alla inställningar under “Inställningar” på telefonen bara.

Fungerar youtube och GPSen efter de tro?

muffins
    Member

@remixxan 46427 wrote:

Fungerar youtube och GPSen efter de tro?

Det vågar jag inte svara på, ang. GPS:en.
    Men wifi och youtube hoppade igång för mig iaf.

remixxan
    Member

@muffins 46428 wrote:

Det vågar jag inte svara på, ang. GPS:en.
    Men wifi och youtube hoppade igång för mig iaf.

Nej detta gick inte alls. Försökt pillat med SSH och en del andra grejjor, men det känns lönlöst. Freebo, ser ju ut som du kör med 3gs 3.1.2 JB och olåst, fungerar din GPS samt youtube?

Freebo
    Member

@remixxan 46438 wrote:

Nej detta gick inte alls. Försökt pillat med SSH och en del andra grejjor, men det känns lönlöst. Freebo, ser ju ut som du kör med 3gs 3.1.2 JB och olåst, fungerar din GPS samt youtube?

Ja men jag har inte hacktiverat och det är hacktiveringen som ställer till det, iaf för wifi och youtube. GPS har jag hört att folk haft strul med, dock inte alls i samma utsträckning som med wifi/tuben

Följ utveckligen hos George Hotz (geohot) on Twitter

Edit: gissar att du läst irc chat w/ GH

Viewing 22 posts - 1 through 22 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.