Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Återställa eller lämna in?
-
AuthorPosts
-
Well, såhär ser min mobil ut för tillfället, lite då och då.. den har faktiskt ibland himmelsblå färg med, men för det mesta röd.
Till frågan, återställa eller lämna in på reperation? 🙂
@stickaaan 43574 wrote:
Well, såhär ser min mobil ut för tillfället, lite då och då.. den har faktiskt ibland himmelsblå färg med, men för det mesta röd.
Dom kommer att fråga dig om du har försökt att återställa, så det är nog lika bra att testa den först.
Det är nog det första som iphone reparatören gör när han får in den också.
Men kom ihåg! Uppdatering till 3.1 i iTunes är lika med förlorad jailbreak (3GS) och upplåsning.
Eh?
Vad är det du frågar egentligen?
Dom kommer skratta åt dig om du inte provat återställa den (vilket är det första dom kommer fråga dig om du redan provat). Så ja, du är väl illa tvungen att göra det om du inte vill skicka in den för skojs skull och betala för att få den återställd av anovo (förutsatt att det bara är ett mjukvarufel)!
Så det är bara att återställa och se vad som händer, funkar den då, så slipper du skicka in den och råka ut för att betala för att dom ska återställa den åt dig.
Funkar det inte så är det ju givetvis bara att skicka in den, så får du garanterat en ny när dom provat att fixa den.@stickaaan 43574 wrote:
Kom på en sak. Eftersom du har en jailbrejkad lur s MÅSTE du återställa den om du ska kunna nyttja garantin, så vad är frågan här egentligen? Om du ska kasta mobilen i “sjön” med flit, så vi får skratta åt att du ens frågade här?
@snook 43575 wrote:
Dom kommer att fråga dig om du har försökt att återställa, så det är nog lika bra att testa den först.
Det är nog det första som iphone reparatören gör när han får in den också.
Men kom ihåg! Uppdatering till 3.1 i iTunes är lika med förlorad jailbreak (3GS) och upplåsning.
Jag har inte den jailbreakad nu, men om jag återställer, så uppdateras den väl inte automatiskt till 3.1 om jag har 3.0.1 nu?
@miche 43576 wrote:
Eh?
Dom kommer skratta åt dig om du inte provat återställa den (vilket är det första dom kommer fråga dig om du redan provat). Så ja, du är väl illa tvungen att göra det om du inte vill skicka in den för skojs skull och betala för att få den återställd av anovo (förutsatt att det bara är ett mjukvarufel)!
Så det är bara att återställa och se vad som händer, funkar den då, så slipper du skicka in den och råka ut för att betala för att dom ska återställa den åt dig.
Funkar det inte så är det ju givetvis bara att skicka in den, så får du garanterat en ny när dom provat att fixa den.Kom på en sak. Eftersom du har en jailbrejkad lur s MÅSTE du återställa den om du ska kunna nyttja garantin, så vad är frågan här egentligen? Om du ska kasta mobilen i “sjön” med flit, så vi får skratta åt att du ens frågade här?
Ja men ursäkta mig då :S
Jag har inte den jailbreakad för tillfället, så jag kan ju utnyttja min garanti?@stickaaan 43577 wrote:
Jag har inte den jailbreakad nu, men om jag återställer, så uppdateras den väl inte automatiskt till 3.1 om jag har 3.0.1 nu?
Jo den kommer att uppdatera den till 3.1 om du trycker på återställ.
Men ladda hem 3.0.1 och håll in Shift + att du trycker på återställ, då kommer du att få välja din fil som du laddade hem.
3GS 3.0.1
Men nu vet jag inte om iTunes kommer att acceptera annat än 3.1, men testa.
Japp okej, ska försöka med det då. Måste ha den jailbreakad, orkar inte köra utan det.
Tror ni inte dom knäcker 3.1 snart?
@miche 43576 wrote:
Eh?
Funkar det inte så är det ju givetvis bara att skicka in den, så får du garanterat en ny när dom provat att fixa den.Kom på en sak. Eftersom du har en jailbrejkad lur s MÅSTE du återställa den om du ska kunna nyttja garantin, så vad är frågan här egentligen? Om du ska kasta mobilen i “sjön” med flit, så vi får skratta åt att du ens frågade här?
Man kanske kan vara lite vänligare ? Räcker det inte med att säga att han bör återställa. Istället för att skriva ett halvt A4 om hur dum i huvudet han är ?
@thian 43604 wrote:
Man kanske kan vara lite vänligare ? Räcker det inte med att säga att han bör återställa. Istället för att skriva ett halvt A4 om hur dum i huvudet han är ?
Ja du är ett Smartskaft du med, är väl du som säger att han är dum i huvudet nu, det är jag som _frågar_ om han vill få sig själv att framstå som ett dumhuvud.
@miche 43616 wrote:
Ja du är ett Smartskaft du med, är väl du som säger att han är dum i huvudet nu, det är jag som _frågar_ om han vill få sig själv att framstå som ett dumhuvud.
@miche. Du frågar inte då du skriver “så vi får skratta åt att du ens frågade här?”. Underförstått menar du att han ÄR dum i huvudet.
Jösses amalia. Ibland saknar jag möjligheten att sätta folk på ignore i vBulletin. Ni får själva lista ut vem jag avser att ignorera…
Till trådskaparen vill jag säga att jag såg en post ang. inverterade färger på macforums.com och det enda han kunde göra var att utnyttja garantin och byta ut den
@freebo 43619 wrote:
Jösses amalia. Ibland saknar jag möjligheten att sätta folk på ignore i vBulletin. Ni får själva lista ut vem jag avser att ignorera…
Till trådskaparen vill jag säga att jag såg en post ang. inverterade färger på macforums.com och det enda han kunde göra var att utnyttja garantin och byta ut den
Okej, båda negativt och positivt att byta ut den. Positivt att den är ny och vacker, negativt att det antagligen är väntetid på flera veckor..
Uppdatering.
Det går inte återställa med 3.0.1 filen, vilket betyder att jag måste återställa den vanligt, kommer få 3.1, kommer inte kunna jailbreaka?
Och så får jag hoppas på att det inte hjälper och förmodligen få ut en ny och hoppas på att den har 3.0.1? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.