återställa iphone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone återställa iphone

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

finns det nåt sätt återställa iphone 32gb 3.1.2 utan att behöva uppdatera till 3.1.3 för att min iphone står still i återstälnings läget

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Testat att hålla ned Home+power i 10 sekunder? Är den jailbreakad och har du sparat SHSH via Cydia?

thempan
    Member

jag körde blackra1n och allt funkade ok upplåste den allt sen skulle vissa hur man gör åteställ hemskärm då försvann hälften av ikonerna och jag körde återställ all inställningar sedan dess kan jag inte reboota telefonen med blackra1n

Freebo
    Member

Att köra “Återställ alla inställningar”har visat sig vara ett alldeles ypperligt sätt att sabba jailbreaket. Var är det du fastnar – vid Appleloggan eller bilden av Geohot?

thempan
    Member

den visar kabel grejen när man startar telefonen sen när jag kör blackra1n så stannar den där min fråga finns det nåt sätt att lägga in en custom fil utan att gå genom itunes

tommy3666
    Member
    Post count: 4

Jag undrar också de men hittar inget svar. #Finns det inget sätt att återställa telefonen utan att uppdatera?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Det går inte att återställa en 3Gs till något annat än 3.1.3 om ni inte har SHSH sparad för den fw ni vill återställa till.

GPower
    Member
    Post count: 7

Hej!

Läste tyvärr inte informationen ovan innan jag försökte återställa min Iphone 3GS. Min Iphone fastnar i läget med bilden på Geohot när jag försöker jailbreaka nu. Kan jag återställa telefonen på något sätt utan att uppgradera till 3.1.3?

Tack!

GPower
    Member

Har inte genomfört återställningen ännu, men telefonen är i återställningsläge och går inte att använda. Finns det något annat alternativ än att återställa och vänta på ny upplåsning?

Freebo
    Member

@gpower 67432 wrote:

Har inte genomfört återställningen ännu, men telefonen är i återställningsläge och går inte att använda. Finns det något annat alternativ än att återställa och vänta på ny upplåsning?

Nej det finns inget annat säkert sätt, är du modig så har jag en länk till en metod jag inte själv gillar… PMa mig

Ponyboy
    Member

@gpower 67431 wrote:

Hej!

Läste tyvärr inte informationen ovan innan jag försökte återställa min Iphone 3GS. Min Iphone fastnar i läget med bilden på Geohot när jag försöker jailbreaka nu. Kan jag återställa telefonen på något sätt utan att uppgradera till 3.1.3?

Tack!

Det beror lite på. Är du endast intresserad av jailbreak så kan du uppdatera till 3.1.3 och jailbreaka med Spirit, den är untethered och stabilare än Blackra1n.

Om du vill bevara ditt baseband och låsa upp mobilen så måste du ha ditt 3.1.2 SHSH sparad och använda dig av denna guide för att återställa till 3.1.2. Har du inte ditt 3.1.2 SHSH sparad så kan du använda denna guide för att göra en custom ipsw utan basebands uppdatering.
    Det finns ett tredje alternativ, om du har en 3Gs med äldre bootrom så kan du göra en custom 3.1.3 ipsw med Sn0wbreeze och återställa till den, se denna guide.

Om inget av dessa funkar för dig då för du uppdatera till 3.1.3 och vänta tills upplåsning till 3.1.3 släpps i slutet av denna månad.

GPower
    Member

Hej!

Tack för era svar. Har ej sparat SHSH. Försökte nu i efterhand men Umbrella hade svårt att connecta. Fick en SHSH fil på skrivbordet men jag tvivlar på att den är aktuell. Så alt 1 går nog bort.

Övriga alternativ verkar inte helt enkla att få att fungera så jag överväger att vänta månaden ut tills den nya upplåsningen kommer. För den kommer väl?

Tack för hjälpen!

GPower
    Member

@ponyboy 67434 wrote:

Det beror lite på. Är du endast intresserad av jailbreak så kan du uppdatera till 3.1.3 och jailbreaka med Spirit, den är untethered och stabilare än Blackra1n.

Om du vill bevara ditt baseband och låsa upp mobilen så måste du ha ditt 3.1.2 SHSH sparad och använda dig av denna guide för att återställa till 3.1.2. Har du inte ditt 3.1.2 SHSH sparad så kan du använda denna guide för att göra en custom ipsw utan basebands uppdatering.
    Det finns ett tredje alternativ, om du har en 3Gs med äldre bootrom så kan du göra en custom 3.1.3 ipsw med Sn0wbreeze och återställa till den, se denna guide.

Om inget av dessa funkar för dig då för du uppdatera till 3.1.3 och vänta tills upplåsning till 3.1.3 släpps i slutet av denna månad.

En liten fråga:

Funderar på att testa det tredje alternativet som du nämner med Sn0wbreeze. Ger det en tethered unlock?

Ponyboy
    Member

Med tanke på att Snowbreeze 3.1.3 endast funkar med 3Gs med äldre bootrom så är den helt untethered, det är alla jailbreak på en 3Gs med äldre bootrom.

GPower
    Member

Förlåt mig, jag menar det andra alternativet ovan med en custom ipsw utan basebands uppdatering. Ger det en tethered unlock?

Tack!

Freebo
    Member

@gpower 67756 wrote:

Förlåt mig, jag menar det andra alternativet ovan med en custom ipsw utan basebands uppdatering. Ger det en tethered unlock?

Tack!

Nej, inte om du har en 3G eller 3GS med gamla bootromen

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.