Återställa iPhone

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Jag är ny i iPhonevärlden och inledde med att göra ett stort misstag. Jag köpte en begagnad 3G(s) A1241. Den var jailbreakad och upplåst, dessvärre accepterade jag en uppgradering av den iTunes vilket innebar att den blev låst och vägrade godkänna mitt simkort – när jag försökte jailbreaka den på nytt försvann uppstartsmenyn och nu kommer jag bara till startskärmen med en pil med en USB-kabel och iTunes-loggan. Problemet är att jag inte riktigt vet vad det är för version på telefonen och hur jag ska bete mig för att få tillbaks den.

Hjälp vore därför mycket uppskattat!

ATREYU
    Member
    Post count: 42

Om du accepterade att uppdatera den senaste veckan var det troligen 4.2.1 som den uppdaterade till. Har för mig att det går att jailbreaka med det nya limera1n men är inte säkert.
    Annars kan du bara jailbreaka med redsn0w (om du väljer detta så ska jag berätta mer)
    men då blir den tetherad,vilket betyder att du måste jailbreaka om den varje gång du sätter in den i datorn.
    Unlock beror på baseband.

birker
    Member

Tack, problemet är väl också att jag måste installera programvaran på nytt – det verkar inte bli någon skillnad även om jag jailbreakar. Är det två olika steg eller kan allt göra på en och samma gång?

Drivalen
    Member
    Post count: 41

Jailbreak och unlock är inte samma sak.
    Kolla i forumet om unlock.

birker
    Member

Jag vet inte riktigt vad som måste göras – nu kommer jag inte ens in i telefonen utan kommer bara till startskärmen med iTunes-loggan. Jag har försökt att återställa telefonen genom iTunes men det fungerar förstås inte.

Vad bör jag göra?

Drivalen
    Member
    Post count: 41
    birker
    Member

Nu har jag faktiskt lyckats återställa programvaran och vill bara hitta ett bra sätt att låsa upp telefonen? Några tips?

ATREYU
    Member

@birker 84255 wrote:

Nu har jag faktiskt lyckats återställa programvaran och vill bara hitta ett bra sätt att låsa upp telefonen? Några tips?

först måste du jailbreaka telefonen, föreslår redsn0w om du behöver unlock,eftersom du med hjälp av den kan uppdatera till iPads baseband som är upplåstbart, det här basebandet kan inte nedgraderas sedan, men eftersom du inte har garanti (antar jag?) så behöver du ju inte va rädd för att inte få den lagad om den ev. går sönder.

birker
    Member

Jag får dessvärre bara unexpected error när jag försöker med red snow. Det finns alltså inga andra sätt att låsa upp telefonen?

ATREYU
    Member

@birker 84294 wrote:

Jag får dessvärre bara unexpected error när jag försöker med red snow. Det finns alltså inga andra sätt att låsa upp telefonen?

Får du unexpected error när du har jailbreakat eller när du laddar in ipswn?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.