Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Återställa iPhone
-
AuthorPosts
-
Jag har sedan länge väntat på ett sätt att jailbreaka min lur som har 3.1.2 och tillslut så fixade jag det, dock så verkar det som att vissa prog i cydia inte fungerar med min version utan krashar ganska enkelt. Nu vill jag återställa till en tidigare mjukvara för att kunna jailbreaka den igen och få dessa program att fungera men jag vill inte förlora någon av den informationen jag har på min lur, t.ex. alla sms osv, hur skall jag bära mig åt?
//Gustafsson
sms/kontakter sparas ju när du gör en säkerhetskopia (stoppa in telefonen i datakabeln och ha den kopplad till datorn, öppna iTunes, högerklicka på telefonen och välj säkerhetskopiera) så det är ingen fara.
Vilken firmware hade du tänkt att återställa den till? Apple signar inte alla firmware`s utan slutar upp när det kommer nya 😛
Okej =)! Jag hade tänkt mig typ, 3.0 eller liknande, sen jailbreaka med pwntool..
@freddegustafsson 49361 wrote:
Okej =)! Jag hade tänkt mig typ, 3.0 eller liknande, sen jailbreaka med pwntool..
3.0 kan du totalt glömma om du inte har SHSH-file “on record” på exempelvis Cydia. För apple signar inte längre 3.0.
Vilken version kan jag återställe till då? Och vad betyder det att de inte signar den längre?
@freddegustafsson 49363 wrote:
Vilken version kan jag återställe till då? Och vad betyder det att de inte signar den längre?
Kort och gott betyder det att de inte tillåter någon att nergradera till den versionen längre :P. Osäker på om dom ens signar 3.1 längre, men ska låta det vara osagt.
Om din telefon skeppades ut med firmware 3.1.2 så kommer du inte kunna nergradera till något lägre än 3.1.2 oavsett om apple signar lägre.
Okej, det är en vanlig 3G så den skeppades med 2.0 eller liknande så det ska inte vara några problem, men finns det något jag kan göra :P?
@freddegustafsson 49366 wrote:
Okej, det är en vanlig 3G så den skeppades med 2.0 eller liknande så det ska inte vara några problem, men finns det något jag kan göra :P?
Ja, som sagt om du har SHSH “on-file” hos tex cydia och dess servrar så ska du inte ha nå problem att nergradera. Har du inte SHSH-filen så kommer du inte kunna nergradera dig.
Om man inte har den, kan man få tag på den på något sätt?
För den lille teknokraten i oss alla: Viewer – TUAW Live Chat with Jay
@freddegustafsson 49371 wrote:
Ladda ned zip-filen från The Firmware Umbrella
@freddegustafsson 49371 wrote:
Du kan få tag på din nuvarande genom umbrella som freebo länkade till.
MEN.. Du kan inte få tag på en tidigare SHSH, då du inte är på någon äldre firmware och du kan inte ta dig till en äldre firmware e.g 3.0 när du inte har SHSH för 3.0.
detta projekt är döfött. Angrip problemet med apparna som inte fungerar på ett annat sätt, vilka apps är det som inte skulle fungera med 3.1.2?
T.ex. Status Notifier krashar direkt när jag försöker starta det och läste på ett forum att det skulle vara för att det var en för ny mjukvara i luren.
Testa versionen i sinfuls repo:
Status Notifier?Edit:vilken version kör/körde du på?
@freddegustafsson 49378 wrote:
T.ex. Status Notifier krashar direkt när jag försöker starta det och läste på ett forum att det skulle vara för att det var en för ny mjukvara i luren.
Kraschade för mig med, när jag valde den vanliga som finns i cydias standard repo.
Hämtade hem härifrån: statusnotifier – Project Hosting on Google Code
Då fungerade allt som det skulle.
Tack för hjälpen pojkar, nu fungerar det som det ska =)
@freebo 49375 wrote:
detta projekt är döfött. Angrip problemet med apparna som inte fungerar på ett annat sätt, vilka apps är det som inte skulle fungera med 3.1.2?
Det enda anledningen jag skulle kunna tänka mig nergradera skulle vara för ibluetooth. Har väntat länge på en lösning, ska komma till jul men man vet aldrig.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.