Återställa nallen utan itunes? 3.1.2 till 3.1.2? Telefon som hängt sig

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Återställa nallen utan itunes? 3.1.2 till 3.1.2? Telefon som hängt sig

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Member
    Post count: 211

Hoj.

Har en 3.1.2 som nu har fått för sig att den inte vill komma förbi apple loggan.
    Vilket skapar ett fint dilemma, och inte mycket att göra åt tydligen.

Finns lösningen om man SSH’ar sig in på den men de krävs att man har de installerat samt att den är på wlan’et.

Finns de inget vis man kan trycka in 3.1.2 igen utan att behöva använda itunes?
    Lösningen ska tydligen vara att döda watchdog funktionen så att man kommer vidare, annars står den bara vid loggan och sedan bootar om efter ett tag.
    Fix iPhone Stuck At Apple Logo | FSMdotCOM

Men jag tycks inte kunna nå den via SSH och kan inte återställa via itunes.
    Finna de inget super ssh app som tvingar sig in när man har kabeln i? Eller som typ redsn0w kan injucera eller liknande så jag kan komma ur denna mardröm?

Tidigare skrev jag detta i en annan tråd.

Blir gaaalen.

Telefonen blev lite laggig och spunkig under morgonen, det är 3.1.2 och gamle bootromen.
    Men alla fall, tänkte att jag skulle boota om den men den startar inte efter de, fastnar bara vid apple loggan.

Och försäkt återställa med 3.1.2 firmwaren, får de inte att lira, har för mig att jag har varit inne på cydia ett flertal ggr, men börjar bli osäker nu.
    Har lagt in sakkkus ip och gs.apple.com osv osv i host filen, återställde en kopis nalle på samma vis på min dator. Försökt på 2 datorer också.

Bah vad skall jag göra 🙁
    Bara därför har jag 2 samtal som är viktiga som jag måste ringa, får gå o köpa en skräp nalle så länge.

Edit:
    Testar denna guiden nu istället.
    iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS on OS 3.1.2 Using RedSn0w (Windows)

Edit2:
    De installerar snällt, och annanasen syns på telen, och sen när den skall boota om så fastnar den vid apple loggan igen.
    Den laddar en stund och fastnar med den där “ladd” cirkeln som är över apple loggan.

Så inte lyckats återställa/ominstallera, kanske bara 3.1.3 som gäller då. 🙁

Edit3:
    Försökt med att redigera ipsw filen själv också enligt denna guiden för att lura att de är 3.1.3 men funkar inte heller.
    Restore to a firmware without upgrading!

Edit4:
    Läste att de inte bara är cydia som backar? Även Rock?
    Jag har kört med rock en del då jag tyckte de var snabbare/bättre en cydia, min fil kanske finns hos rock? Men de är välla inte samma ip som sakkku?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Om du skrev det i en annan tråd utan att få svar så posta igen i samma tråd men ngt mer sammanhängande. Skapa alltså inte en ny tråd. Tack

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • The topic ‘Återställa nallen utan itunes? 3.1.2 till 3.1.2? Telefon som hängt sig’ is closed to new replies.