Återställa utan att ta bort jailbreak

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Återställa utan att ta bort jailbreak

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 12

Hej,
    Då jag ska ge bort min gamla iPhone i julklapp skulle jag vilja radera allt “personligt” på den så som appar, foton etc. Men jag har jailbreakat den och personen som ska få den behöver den upplåst. Finns det nått sätt jag kan återställa/radera utan att råka göra den operatörslåst igen? :confused:

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Det beror på vad det är för iphone
    3G inga problem
    3GS måste ha sparade shsh
    4 måste ha sparade shsh
    Du laddar ned ipsw för samma version du har nu, och återställer genom att hålla skift sammtidigt som du trycker på återställ i iTunes.
    Du väljer nu den ipsw filen du laddat ned och installerar den.
    Du jailbreakar telefonen och installerar ultrasn0w

TresVite
    Member

Tack! det är en 3g

TresVite
    Member

jo just det en fråga till, jag har ingen tillgång till ett simkort från den operatören den egentligen är låst till. Finns det nått sätt att komma förbi den biten så den inte frågar efter simkort när jag gjort återställningen?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Det går att hacktivera med custom ipsw eller redsn0w

muffins
    Member
    Post count: 1906

@tresvite 84478 wrote:

jo just det en fråga till, jag har ingen tillgång till ett simkort från den operatören den egentligen är låst till. Finns det nått sätt att komma förbi den biten så den inte frågar efter simkort när jag gjort återställningen?

Antingen så hacktiverar man telefonen när man jailbreakar – om jailbreak-applikationen har stöd för det, annars använd SAM: Hur man förbättrar batteritiden efter jailbreak med SAM | iMediaNU

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.