Återställa utan att uppgradera iphone 2g

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Återställa utan att uppgradera iphone 2g

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 8

Har en iphone 2g som jag vill återställa, jag har hört att man måste uppgradera om man ska återställa mobilen, stämmer det? Går det att komma förbi det, jag har en iphone 2g med 3.1.3 och har den aktiverad och jb just nu, använder comviq på den. Hoppas någon förstår mina frågor och att ni kan hjälpa mig 🙂

armis
    Member
    Post count: 104

Kan man verkligen ha högra firmware än 3.1.3 på 2g?

Selllle
    Member
    Post count: 8

Trodde man kunde ha lika höga som 3G kan man inte det så är det ju bra? Någon som vet säkert ?

saigeo
    Member
    Post count: 35

Lånar tråden lite.

Jag har en 3G med fw 3.1.2 som jag vill återställa. Men jag vill inte uppdatera den till den senaste fw, går det?

ATREYU
    Member
    Post count: 42

nej du kommer inte högre än 3.1.3 på en 2g,så inget att oroa sig över 🙂
    salgeo:det går alldeles utmärkt det!
    tänk på att iOS 4.2 kommer nu i veckan/har kommit. Inte hunnit hålla mig uppdaterad,
    ett tips är att kanske vänta på det för att slippa uppdatera två gånger,för det snabbar upp 3G lite har jag hört (4.2 asså)

/atreyu

EDIT: såg inte att du INTE ville uppdatera(även jag rekommenderar att göra det)
    ja det går,men jag har inte så bra koll på det tyvärr 

ATREYU
    Member
    Post count: 42

helvete va jag va trött idag då,haha!
    För mig vare superenkelt att återställa min till 3.1.2 bara peka ipswfilen i iTunes ,efter återställningen kom det upp ett felmeddelande men den va återställd ändå!
    funkar endast på 3gmodeller isåfall så det borde funka

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.