Återställd och nu batteriproblem?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Återställd och nu batteriproblem?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 76

Tjenis!
    Nu är det så att jag i tre hela dagar sökt här, på google mm om mitt lilla problem och inte funnit någonstans om det.
    Vill ju inte vara en av dem som ställer samma fråga tio ggr =)

Men nu till saken.
    Jag hade pluggat in en ny dator som var helt nyformaterad.
    Och det slog mig att min iphone behövdes laddas så jag pluggade in den i datorns usb port och då låste den sig. Gick inte att trycka på ngt alls. ingen “restart” eller on knapp fungerade.
    efter en tio minuter reagerade den när jag bara försökte på nytt.
    men då hade datumet och tiden fryst sig?
    klockan visade sig på xx.xx, och datumet i iphonen visade på den lördag 1a men när jag öppnade kalendern var det helt ok.
    tog telen och återställde men inget hände då den frös sig i återställningsläget.
    tog o kopplade in den i min andra dator och återställde totalt. rensade aaaallt.
    trodde att allt var frid o fröjd men så dog batteriet igår och när jag pluggade in den för att ladda så visade den bara batteri ikonen på rött tomläge och en liten blixt strax under, när jag drar ur sladden så visar den sladd ikon plus en blixt. men den laddar inte. har legat i mer än 6 h i sträck nu

köpte en ny laddare och det visade sig samma sak.
    men igår natt började den visst komma till liv. och när jag vaknade idag hade den bara laddat 44%.
    lät den ligga hemma nu.
    men kan upplåsningsprogrammet (zibri) ha trixat med batteriet tror ni?

peace and love ;o)

Isak:)

Cupid
    Member

meningen med tråden är:

Vad finns det för lösning på detta problem? då telen inte fungerar som den ska?

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Jag har ingen lösning på problemet direkt. Har inte hört talas om det tidigare. Batteriet verkar ha tagit skada av någon konstig anledning, men prova köra som vanligt nu när du har fått igång den.

Om det inte vill sig så prova att återställa igen och låsa upp med iLiberty+.

EDIT: Man behöver inte vänta tills batteriet dör. Håller du inne Home-knappen och Sleep-knappen samtidigt (och släpper när den stängs av) så stängs iPhonen av.

mry.i
    Member
    Post count: 74

@cupid 6873 wrote:

meningen med tråden är:

Vad finns det för lösning på detta problem? då telen inte fungerar som den ska?

När iphonen fryser, då ska man vänta tills batteriet dör och sen ladda den på nytt, då borde det funka men nu vet du iallafall att du ska vänta tills batteriet dör;) det är så med ipod och ipod touch.

Cupid
    Member

jooo batteriet har dött ut.
    men när jag laddade den så var det som att den aldrig riktigt laddades?
    köpte en ny sladd ooch hoppades att det berodde på det men icke sa nicke.
    men nu efter att ha laddat den i drygt 20 timmar har den bara laddats till ca 75%.

Men du anser att jag ska återställa den totalt via datorn och låsa upp med iliberty+

=)

återkommer mer angående detta senare när jag testat det ;o)

Cupid
    Member

Återställde ännu en gång och låste upp med iliberty. men det var samma sak denna gång. när jag väl laddar iphonen så laddar den inte som den ska.
    nu har den legat i laddning sen lördags o det står att 75% av batteriet e laddat??

ngn annan som har problem med själva batteriet och laddningen i sig?

ps. kan man lämna in luren på lagning tro? typ inlife eller liknande?

tacksam vid tips o hjälp =)

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

@cupid 6953 wrote:

Återställde ännu en gång och låste upp med iliberty. men det var samma sak denna gång. när jag väl laddar iphonen så laddar den inte som den ska.
    nu har den legat i laddning sen lördags o det står att 75% av batteriet e laddat??

ngn annan som har problem med själva batteriet och laddningen i sig?

ps. kan man lämna in luren på lagning tro? typ inlife eller liknande?

tacksam vid tips o hjälp =)

Det man kan göra är väl att byta batteriet.

DVDirect.NET reparerar iPhones.

Sen finns det ett par på blocket som också reparerar iPhones.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.