Återställde iphonen, nu låst

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Återställde iphonen, nu låst

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 7

Hej på er!
    Så här ligger det till. Jag köpte en iphone 2g av min bror som innan köpte den av en annan. Ialf när jag fick iphonen funkade den perfekt, vara bara att mata in mitt sim (comviq kompis) och köra på.. nu till mitt problem.:o

Jag ville ladda ner apps till mobilen och fick för mig att uppdatera den till 3.1.2 (vet ej varför jag gjorde det?):confused:. Det blev något knas när jag skulle uppdatera den och itunes gav mig förslaget att återställa den, jag tröck OK.

Efter återställningen så kommer jag inte åt något på min iphone. Om jag drar på “slide” så får jag bara upp en ruta för nödsamtal och i itunes får jag upp följande:
    Imageshack – iphoneyv

Finns det någon som vet vad jag ska göra föra att få telefonen att funka?
    vore grymt om någon kunde visa mig steg för steg hur jag ska bära mig åt:D

Freebo
    Member
    Post count: 4365
    Backholm
    Member
    Freebo
    Member

@backholm 48190 wrote:

Prövade denna guide: YouTube – Unlock & Jailbreak 3.0.1 – iPhone 3GS, iPhone 3G, iPhone 2G
    men min iphone har fastnat på Downloading Jailbreak Data :confused:

Nämndes det i ngn av de trådar jag länkade till att du skall använda youtube eller redsn0w? Svar nej, så läs igen!

Backholm
    Member

@freebo 48191 wrote:

Nämndes det i ngn av de trådar jag länkade till att du skall använda youtube eller redsn0w? Svar nej, så läs igen!

Om jag läst rätt vill du att jag ska Jailbreaka med Blackra1n.. men vad ska jag låsa upp den med? Jag är nybörjare som F*n på detta:confused:

muffins
    Member
    Post count: 1906

@backholm 48195 wrote:

Om jag läst rätt vill du att jag ska Jailbreaka med Blackra1n.. men vad ska jag låsa upp den med? Jag är nybörjare som F*n på detta:confused:

I blackra1n appen som blir installerad på din telefon, finns det något som heter sn0w eller blacksn0w. Det använder man för att låsa upp om du har baseband 05.11.07.

Backholm
    Member

@muffins 48198 wrote:

I blackra1n appen som blir installerad på din telefon, finns det något som heter sn0w eller blacksn0w. Det använder man för att låsa upp om du har baseband 05.11.07.

Okej tack för posten. Hur vet jag vad jag har för baseband? Har för mig att min version på mobilen var 1.1.4 om nu inte uppdaten gick igenom.. och när man kör blackra1n behöver man komma åt något i itunes?:)

Freebo
    Member

@backholm 48199 wrote:

Okej tack för posten. Hur vet jag vad jag har för baseband? Har för mig att min version på mobilen var 1.1.4 om nu inte uppdaten gick igenom.. och när man kör blackra1n behöver man komma åt något i itunes?:)

Strunta i basebandet. Då du har en 2G kan du kan inte använda Blacksn0w för upplåsning, du skall installera bootneuter efter att du jailbrekat med Blackra1n

Följ iClarified-guiden som finns i trådarna jag länkade till här ovan

Backholm
    Member

@freebo 48204 wrote:

Strunta i basebandet. Då du har en 2G kan du kan inte använda Blacksn0w för upplåsning, du skall installera bootneuter efter att du jailbrekat med Blackra1n

Följ iClarified-guiden som finns i trådarna jag länkade till här ovan

Funkar grymt nu! stort tack :D!

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.