Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Återställning??
-
AuthorPosts
-
Hej..
Jag har haft massa problem med min iphone senaste veckorna, blixten fungerar inte, den hänger sig titt som tätt.. samtal som inte kommer fram.. går inte att stänga av telefonen förrän batteriet dött…
Jag fick tipset att jag ska återställa mob i itunes.. där kommer en varningstext upp att det inte fungerar för tillfället med apples återställning lr ngt liknande..någon som kan hjälpa mig och vet hur jag ska gå tillväga???
tacksam för svar!Hej & Välkommen.
Det kan hända att mjukvaru-filen ej går att hämta från apple’s servrar.
Vad har du för telefon och vilken mjukvara sitter du på?
haha ja du bra fråga.. jag är inte så haj på detta..haha 🙂 jag har en iphone 4 iaf 🙂 och en pc dator… hjälper det?
All information är bra. Men vi gör så här, om du tar telefonen och navigerar till:
Inställningar/Allmänt/Om
Så ser du lite längre ner där står version. Vad står det där för dig?
just nu ändrades läget på mob och det står att synkronisering pågår… får se hur mob ser ut efter detta.. om återställningen kanske gick igenom iaf??
under version står det 4.2.1. ??
@mariaahsberg 88952 wrote:
under version står det 4.2.1. ??
Du kan ladda hem din version här – iPod, iPhone and iPad Firmware Download
Se till att det blir rätt bara. Iphone 4 , 4.2.1.
jag valde iphone 4 4.2.1, men filen heter iphone3.1. 4.2.1. men det kanske är rätt iaf?? har dubbelkollat att jag valt rätt på länken du skickade…
hur går jag vidare sen??bara kopplar in mob och öppnar det jag laddat ner? tack för all hjälp!
Japp, det är rätt.
Nu kopplar du in telefonen, håller ned shift och trycker återställ i iTunes. Du får då upp en ruta där du kan välja din nertankade fil. Gör en säkerhetskopia först om du har information du inte vill ska gå förlorad. De gör du genom att högerklicka på din telefon till vänster i iTunes.
säkerhetskopieringen är inte svart där utan grå så den går inte att klicka på.. kanske redan har säkerhetskopierat då? förlåt.. jag är helt lost!
Ok, men om du återställer på det viset jag berättade om, så gör den en säkerhetskopia också.
nu står det att den extraherar programvaran så det verkar fungera.. tack för din hjälp! sen är det bara att synka mob igen o köra på som vanligt?
@mariaahsberg 88963 wrote:
nu står det att den extraherar programvaran så det verkar fungera.. tack för din hjälp! sen är det bara att synka mob igen o köra på som vanligt?
Kanon! Kommer det upp att det misslyckats, så får du skriva igen. Då måste du sätta den i ett läge som kallas för DFU. Men funkar det så funkar det! 🙂
Japp, bara att synka och köra!
japp då skriver jag igen då denna varningsskylt kom upp även denna gång ; “Iphone-enheten “iphone” kan inte återställas just nu eftersom iphone-programuppdateringsservern inte kunde nås. Försök igen senare”…..
????
Ok, då är det deras signerings-server som är ur balans. Du får prova om ett tag igen.
ok…..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.