återställning

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone återställning

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Member
    Post count: 43

jag börjar få lite halvt panik. Snälla hjälp mig.
    Jag hade lite problem med cydia som var helt tomt och jag kunde inte fixa det så bestämde mig för att återställa telefonen vilket jag försökte göra idag men det gick inte så bra. Man är ju tvungen att uppdatera luren i samband med återställning men det blir något fel när den uppdateras till 4.3, när “ladd saken” på iphonen är klar så kommer dt upp ett felmeddelande i Itunes där det står något liknande “iphone enheten “” kunde inte återställas ett okänt fel uppstod (1015)” och nu kan jag inte gå in på iphonen längre 🙁 . i itunes står det att den är i återhämtingsläge och måste återställas för att funka…fast det går ju inte att återställa den 🙁 På iphonen står det endast itunes med en usb kabel, kan inte göra någoting alls där.

Den var jailbreakad, hade ipad baseband och ios 4.2.1.

Jag har testat att uppdatera på 2 olika datorer och jag hr nyaste itunes.
    Förlåt om texten är så flummig, börjar bli trött och väldigt frustrerad så skrev ihop något snabbt här, hoppas att ni förstår, fråga annars.
    tack så mycket.

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Vilken typ av telefon sitter du med?

jag11
    Member

@cophe 89524 wrote:

Vilken typ av telefon sitter du med?

Iphone 3Gs

Cophe
    Member

Följ denna guide!

jag11
    Member

jag får fortfarande fel när jag följer den 🙁

Cophe
    Member

@jag11 89559 wrote:

jag får fortfarande fel när jag följer den 🙁

Guide: Åtgärda iTunes error 1015 | iPhoneguiden.se
    Prova den då.

jag11
    Member

paniik 🙁 inget av dem funkar på den första får jag fortfaradne ett okänt fel , fast andra siffror och på andra snär jag har öppnat rätt programuppdatersingsfil elr vad de heter, så känner den inte igen den. :S

Cophe
    Member

Fick du 3194 också?

jag11
    Member

@cophe 89569 wrote:

Fick du 3194 också?

japp det stämmer

Cophe
    Member

@jag11 89573 wrote:

japp det stämmer

Har du ändrat din hosts-fil något?

kivve
    Member
    Post count: 70

förstod inte riktigt problemet.
    Men ifall jag förstod det rätt så prova detta:
    Ha itunes igång på datorn och USB-sladden inkopplad till datorn, EJ till iphonen.
    Stäng av luren och när den är avstängd håll in home-knappen och sätt sedan in usb sladden till iphonen. Fortsätt hålla in homeknappen tills det plingar till på datorn att den har hittat en iphone enhet i recovery mode och vill återställa.

Klipp om vad jag babbla om:
    YouTube – How to RESTORE iPhone / iPod Touch. FIX FREEZING AND ERRORS!

Cophe
    Member

1015 och 3194 har inte med rec-mode eller dfu-mode att göra.

jag11
    Member

@cophe 89575 wrote:

Har du ändrat din hosts-fil något?

Vet inte vad det är så ja gtror inte det :S

jag11
    Member

Går det inte att fixa :O ? vad händer om jag föröker jailbreaka den till 4.3 ? https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/11417-%5Bguide%5D-tethered-jailbreak-ios-4-3-iphone-4-3gs-ipad-och-ipod-touch-4g.html

börjar tappa hoppet lite nu 🙁

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433
    jag11
    Member

@h3nr11k 89590 wrote:

Sök lite om host…

https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-din-3gs-till-3-1-3-av-misstag-se-hit.html

Gör som det står där. Följ och gör punkt 2.

74.208.10.249 gs.apple.com finns redan längst ner i hosts :/ ..
    får fortfarande ett okänt fel fast med andra siffror som jag inte kommer ihåg

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
    #
    # This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
    #
    # This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
    # entry should be kept on an individual line. The IP address should
    # be placed in the first column followed by the corresponding host name.
    # The IP address and the host name should be separated by at least one
    # space.
    #
    # Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
    # lines or following the machine name denoted by a ‘#’ symbol.
    #
    # For example:
    #
    # 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
    # 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

127.0.0.1 localhost
    74.208.10.249 gs.apple.com

Det skall in….

Det blir mkt lättare om du vet felkoden. Kyss

jag11
    Member

Finns det inget jag kan göra åt detta problem? :(, om jag försöker återställa till 4.3 utan att hålla SHIFT så får jag felmeddelandet 1015 om jag håller ner shift och öppnar 3.1.2 eller 4.2.1 (testade båda) så får jag felmeddelandet 3194 … :/
    Är ända sättet att gå ur återhämtningsläget att återställa den, för att återställa går ju inte 🙁
    tack

EDIT: OMG!!!! Nu är jag glad! varför funkade det helt plötsligt?! , använde iREB och sedan custom 4.2.1 och det funkade! . Har ju gjort exakt så typ 4-5 gånger med ett okänt fel varje gång!
    Aja, tack för er hjälp, det uppskattas verkligen och förlåt om jag varit jobbig blev så frustrerad av det som hände bara 🙁

Nu vågar jag aldrig någonsin återställa/uppdatera den igen 🙁 . Blir det alltid såhär eller hade jag otur? – kan man undvika det?

apple 3g
    Member
    Post count: 482

@jag11 89612 wrote:

Finns det inget jag kan göra åt detta problem? :(, om jag försöker återställa till 4.3 utan att hålla SHIFT så får jag felmeddelandet 1015 om jag håller ner shift och öppnar 3.1.2 eller 4.2.1 (testade båda) så får jag felmeddelandet 3194 … :/
    Är ända sättet att gå ur återhämtningsläget att återställa den, för att återställa går ju inte 🙁
    tack

EDIT: OMG!!!! Nu är jag glad! varför funkade det helt plötsligt?! , använde iREB och sedan custom 4.2.1 och det funkade! . Har ju gjort exakt så typ 4-5 gånger med ett okänt fel varje gång!
    Aja, tack för er hjälp, det uppskattas verkligen och förlåt om jag varit jobbig blev så frustrerad av det som hände bara 🙁

Nu vågar jag aldrig någonsin återställa/uppdatera den igen 🙁 . Blir det alltid såhär eller hade jag otur? – kan man undvika det?

när jag fick dessa problem så fösökte jag på en annan dator. då gick det direkt 🙂

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.