Återställning av en iPhone 4 iOS 4.2.1 efter Jailbreak

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Återställning av en iPhone 4 iOS 4.2.1 efter Jailbreak

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Hejsan!

Jag jailbreakade min iPhone 4 iOS 4.2.1 BB 03.10.01 nyligen med Greenpois0n, lyckades installera cydia och allt 🙂
    Men när jag sedan skulle återställa den för att ta bort alla kontakter och rensa telefonen helt genom att gå in på inställningar osv och där radera allt innehåll och inställningar för att få den “helt ny” så efter detta vid omstart så stannar den bara upp vid Greenpois0n loggan och laddningsiconen även dan stannat. Inget händer.

När jag sedan försöker återställa genom iTunes så kommer meddelandet “this device isn’t eligible for the requested build”.

Hur och finns det något sätt att återställa den så att man kommer in på telefonen igen?
    Hjälp är jag tacksam till tusen att få! 🙂

Mvh Kalle

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Har du ändrat din hosts fil?

Kalleoskarssson
    Member

Tack för snabbt svar 🙂

Hosts fil? i telefonen eller på datorn? Vad menar du med det ? 🙂

Kan det vara så att Jailbreaken liggen kvar och när uppdatering/återställning kontrolleras med apple så syns jailbreaken så att återställningen stoppas?

Mvh Kalle

Cophe
    Member

Precis. Du har en HOSTS-fil på datorn. När du återställer så skickas en förfrågan till apples servrar, vilket nekas då dem har slutat signera äldre mjukvaror. Det du får göra är följande:

Navigera till (C:WindowsSystem32driversetc). I där finner du hosts filen. Öppna den i anteckningar eller något. Längst ner lägger du till följande rad:

74.208.10.249 gs.apple.com
    Tänk på att du måste öppna den med administrativa behörigheter.

Efter du gjort det, återställer du som vanligt, genom att hålla shift och trycka restore. Du kommer få ett 1015, 1013 eller 1011 error-meddelande. Men det är ingen fara.
    Tanka ner Greenpois0ns jailbreak, sätt telefonen i dfu, sedan jailbreaka. När Jailbreaken är klar, är telefonen igång.

OBS: ha inte iTunes igång medans du redigerar samt sparar hosts-filen. :OBS

Kalleoskarssson
    Member

Tusen tack för hjälpen!! Uppskattas verkligen 🙂

Kan jag även använda Redsn0ws jailbreak ?

Mvh Kalle

Cophe
    Member

Om telefonen vaknar med hjälp av Redsnow vet jag inte. Vet bara att greenpoison fungerar.

Kalleoskarssson
    Member

Tack så jättemycket för all hjälp du givit! Jag har lyckats att få igång telefonen nu igen 🙂
    Verkligen tacksam!!

Jag har en annan fråga som jag hoppas är okej att jag ställer ? 🙂
    Det är så att jag nu sitter på iOS 4.3.1 (8G4) BB 03.10.01 .
    Vet du något hur processen ang. en kommande unlock serut till 03.10.01?

En fortsatt trevlig helg 🙂

Mvh Kalle

Cophe
    Member

Finns ett tiotal trådar angående den unlock du syftar på, och jag kan försäkra dig om att jag (vi) vet inte mer än ni. Som jag brukar säga till alla andra;
    -När jag (vi) vet, vet ni. Ser jag att en ny unlock har släppts, så tar det inte 2 minuter innan den posten ligger här på iPhoneinfo.se.

Försök ha lite tålamod. Den dyker upp, när den dyker upp.

Tack, och ha ni också en fortsatt trevlig helg.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.