Återställning av iphone 4 4.2.1 problem

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Återställning av iphone 4 4.2.1 problem

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Member
    Post count: 8

Hallå!

Jag har nu suttit i ca 2h och försökt återställa min ip4 och lyckas inte. Jag får bara felmeddelande 3194. Jag har letat och letat efter lösningar men ej lyckats.

Jag har provat ändra i host-filen. avaktiverat brandväggen. öppnat portarna i routern. jag har även provat på 2 datorer och samma felmeddelande.

Är det nån vänlig själ som har en lösning på mitt problem så skulle jag vara mycket tacksam!

Den är jailbreakad.

// Gnarqen

Cophe
    Member
    Post count: 1079

@gnarqen 86998 wrote:

Hallå!

Jag har nu suttit i ca 2h och försökt återställa min ip4 och lyckas inte. Jag får bara felmeddelande 3194. Jag har letat och letat efter lösningar men ej lyckats.

Jag har provat ändra i host-filen. avaktiverat brandväggen. öppnat portarna i routern. jag har även provat på 2 datorer och samma felmeddelande.

Är det nån vänlig själ som har en lösning på mitt problem så skulle jag vara mycket tacksam!

Den är jailbreakad.

// Gnarqen

Har du shsh sparade för den mjukvaran du vill nedgradera till?

gnarqen
    Member

Jag provar inte nedgradera. bara återställa till 4.2.1. vill inte vara beroende av en dator för att starta telefon. så jag tänkte återställa och vänta på en untetherd jailbreak.

När jag provade återställa i dfu så fick jag felmeddelande 1601. Provade även i recovery kanske de heter och då fick jag felmeddelande 1604. Den här telefonen verkar inte vilja bli återställd vad de verkar. Nån som har nå fler tips?

Cophe
    Member

@gnarqen 87000 wrote:

När jag provade återställa i dfu så fick jag felmeddelande 1601. Provade även i recovery kanske de heter och då fick jag felmeddelande 1604. Den här telefonen verkar inte vilja bli återställd vad de verkar. Nån som har nå fler tips?

Det va inte dfu-error’n. Fel av mig, ber om ursäkt. Däremot, har du shsh sparade för den mjukvaran du vill nedgradera till?

gnarqen
    Member

@cophe 87001 wrote:

Det va inte dfu-error’n. Fel av mig, ber om ursäkt. Däremot, har du shsh sparade för den mjukvaran du vill nedgradera till?

Efter många timmar så fick jag till slut till det. Tack för infon 🙂

Fluppen
    Member
    Post count: 65

Jag sitter och ska nergredera min 4:a till 4.0.1 för att jag ska kunna JB den, jag har följt denna guiden:

Downgrade iPhone 4 iOS to 4.0.1 – The EASY Way | TechPinas : Philippines’ Technology News, Tips and Reviews Blog

Men får upp felmeddelandet “kunde inte återställas (3194)”
    Har suttit nu i två timmar å letat på google men hittar inget…
    Vad gör jag för fel ??

Fluppen
    Member

Stämmer det jag anar att det inte går att nergradera en ny Iphone4 som har 4.2.1 version som ny, vill ju ha ner den till 4.0.1 så jag enkelt kan JB den med jailbreakme.com !!

Nån som vet nån lösning eller ett annat sätt att JB ???????

MarieLoise
    Member
    Post count: 199

@fluppen 87272 wrote:

Stämmer det jag anar att det inte går att nergradera en ny Iphone4 som har 4.2.1 version som ny, vill ju ha ner den till 4.0.1 så jag enkelt kan JB den med jailbreakme.com !!

Du kan tyvärr inte nedgradera en ny iphone 4 tyvärr. Men en jailbreak kommer snart till 4.2.1 så det är lungt

Cophe
    Member

@fluppen 87272 wrote:

Ny jb här!

Fluppen
    Member

Grymt, men i skrivande stund det ingen jb från din länk som fungerar på 4.2.1 med Windows ?

Cophe
    Member

@fluppen 87300 wrote:

Grymt, men i skrivande stund det ingen jb från din länk som fungerar på 4.2.1 med Windows ?

Windows-releasen har ej släppts än. Men den kommer så småningom.

Fluppen
    Member

Snackar vi veckor, dagar tro ?

Cophe
    Member

@fluppen 87306 wrote:

Snackar vi veckor, dagar tro ?

Med tanke på att de har gått ut med nyheterna så tror jag den dyker upp när som helst.

Braxen
    Member
    Post count: 212

@gnarqen 87005 wrote:

Efter många timmar så fick jag till slut till det. Tack för infon 🙂

Hur fixa du det har samma problem??

Cophe
    Member

@braxen 87311 wrote:

Hur fixa du det har samma problem??

Guide

Sökfunktionen är din vän 🙂

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.