Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Återställning av iphone 4 4.2.1 problem
-
AuthorPosts
-
Hallå!
Jag har nu suttit i ca 2h och försökt återställa min ip4 och lyckas inte. Jag får bara felmeddelande 3194. Jag har letat och letat efter lösningar men ej lyckats.
Jag har provat ändra i host-filen. avaktiverat brandväggen. öppnat portarna i routern. jag har även provat på 2 datorer och samma felmeddelande.
Är det nån vänlig själ som har en lösning på mitt problem så skulle jag vara mycket tacksam!
Den är jailbreakad.
// Gnarqen
@gnarqen 86998 wrote:
Hallå!
Jag har nu suttit i ca 2h och försökt återställa min ip4 och lyckas inte. Jag får bara felmeddelande 3194. Jag har letat och letat efter lösningar men ej lyckats.
Jag har provat ändra i host-filen. avaktiverat brandväggen. öppnat portarna i routern. jag har även provat på 2 datorer och samma felmeddelande.
Är det nån vänlig själ som har en lösning på mitt problem så skulle jag vara mycket tacksam!
Den är jailbreakad.
// Gnarqen
Har du shsh sparade för den mjukvaran du vill nedgradera till?
Jag provar inte nedgradera. bara återställa till 4.2.1. vill inte vara beroende av en dator för att starta telefon. så jag tänkte återställa och vänta på en untetherd jailbreak.
När jag provade återställa i dfu så fick jag felmeddelande 1601. Provade även i recovery kanske de heter och då fick jag felmeddelande 1604. Den här telefonen verkar inte vilja bli återställd vad de verkar. Nån som har nå fler tips?
@gnarqen 87000 wrote:
När jag provade återställa i dfu så fick jag felmeddelande 1601. Provade även i recovery kanske de heter och då fick jag felmeddelande 1604. Den här telefonen verkar inte vilja bli återställd vad de verkar. Nån som har nå fler tips?
Det va inte dfu-error’n. Fel av mig, ber om ursäkt. Däremot, har du shsh sparade för den mjukvaran du vill nedgradera till?
Jag sitter och ska nergredera min 4:a till 4.0.1 för att jag ska kunna JB den, jag har följt denna guiden:
Men får upp felmeddelandet “kunde inte återställas (3194)”
Har suttit nu i två timmar å letat på google men hittar inget…
Vad gör jag för fel ??Stämmer det jag anar att det inte går att nergradera en ny Iphone4 som har 4.2.1 version som ny, vill ju ha ner den till 4.0.1 så jag enkelt kan JB den med jailbreakme.com !!
Nån som vet nån lösning eller ett annat sätt att JB ???????
@fluppen 87272 wrote:
Stämmer det jag anar att det inte går att nergradera en ny Iphone4 som har 4.2.1 version som ny, vill ju ha ner den till 4.0.1 så jag enkelt kan JB den med jailbreakme.com !!
Du kan tyvärr inte nedgradera en ny iphone 4 tyvärr. Men en jailbreak kommer snart till 4.2.1 så det är lungt
@fluppen 87272 wrote:
Stämmer det jag anar att det inte går att nergradera en ny Iphone4 som har 4.2.1 version som ny, vill ju ha ner den till 4.0.1 så jag enkelt kan JB den med jailbreakme.com !!
Grymt, men i skrivande stund det ingen jb från din länk som fungerar på 4.2.1 med Windows ?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.