Återställning fungerar ej utan sim-kort – hur göra?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Återställning fungerar ej utan sim-kort – hur göra?

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Hej!
    Det här låter väl som världens knasigaste fråga men jag är helt seriös och jag har inte hittat svaret på frågan någonstans.
    Jag har en Iphone vars programvara jag inte vet vilken det är, tror det är 3.0 eller 3.1 men inte hundra säker.
    Problemet är följande: Jag har köpt min Iphone via teliaabonemang och lånat ut sim-kortet till en arbetskamrat nu när jag själv är ledig fast telefonen använder jag hemma ungefär som en ipod-touch.
    Nu ikväll fick jag för mig att uppgradera programvaran och allt fungerade som vanligt tills telefonen plötsligt pep till och det står att jag måste stoppa i ett fungerande sim-kort.
    Nu mina två frågor:

Kan jag på något sätt återställa min telefon med den säkerhetskopia som ligger på datorn utan sim-kort i telefonen?

Om det inte går att återställa min säkerhetskopia i detta läge utan sim-kort. Måste jag då ha “mitt” orginalsimkort som jag lånat ut till min arbetskamrat för att återställa telefonen eller räcker det med valfritt simkort? (Vad jag vet så är telefonen operatörslåst hos telia)

(Det blir i stort sett omöjligt att tillfälligt låna simkortet från min arbetskamrat – så det är inget alternativ. Arbetskamraten behöver nämligen både telefonen – med tillhörande simkort och befinner sig på annan ort.)

Mycket tacksam för ett seriöst och kunnigt svar på min fråga! Tack på förhand!

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Jag är 99% säker på att du kan återgå till din säkerhetskopia utan att behöva aktivera. Är som sagt dock ej helt säker. Du kan alltid köpa ett halebop-kontantkort eller ett telia kontant-kort och aktivera med det?

Mvh

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.