Återställning krävs! Inga problem tänkte jag..

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Återställning krävs! Inga problem tänkte jag..

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 13

Jailbreakade och uppdaterade min iPhone 3G till 3.0.1 hos ett företag som också ordnade så jag kan ringa med mitt Tele2 abonnemang. 200kr utan att behöva sätta in sig i problemet själv. Smidigt tyckte jag!

Två veckor in efter att ha fungerat perfekt. Kom fel meddelandet:
    “Återställning krävs. iphone kan inte ringa eller ta emot samtal. Återställ med iTunes. http://www.apple.com/se/support

inte nog med det så slutade wifi, blåtand, mina apps, och ipoden att fungera.

Jag gick in i iTunes och den talade om att telefonen var i återställningsläge, jag försökte återställa men så fort datorn vill kommunicera med telefonen dör den och efter ett tag avbryts återställningen.

Har provat, installera om iTunes, rebootat apple mobile services, tagit bort all gammal iphone historik, provat i olika datorer och i olika usb-kontakter.

Har sökt på forumet och hittar inget inget liknande långsökt problem 🙂
    Tack för hjälpen!

LuDii
    Member
    Post count: 360

Mycket möjligt att telefonen är snodd och apple har spärrat av telefonen.. Har hört att de gör så!

ollesmamma
    Member

Har själv köpt telefonen av en kille som har bifogat riktigt garantibevis.. som dock är utgånget nu, annars hade jag suttigt här med en ny iPhone kan jag gissa..

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Innan du gör mer bör du utesluta att den är stulen. Detta är naturligtvis inte 100%-iget men kolla IMEI-numret här Single CheckMEND search samt maila polismyndigheten.stockholm@polisen.se IMEI-numret och be dem göra en nationell sökning

Freebo
    Member

ok, så vi postade om varandra. Stämmer nuffrorna på garantikvittot med telefonen? har du satt den i DFU läge innan du försöker dig på en Restore?

ollesmamma
    Member

Fat har iofs lämnat in telefonen på en lagning en gång och fick ett nytt ime nr.. kan kolla om de nrt är spärrat.

Har iaf satt den i DFU läget och återställt med 3.0 vilket inte fungerade men det fungerade så långt att jag kunde jailbreaka den med redsn0w. När jag sen öppnade den så kom samma meddelande upp direkt.

Jag provade just precis att uppdatera med den jailbreakade 3.1 ipsw och då händer samma som om jag försöker the old fashin way med iTunes. När iTunes förbereder iPhonen eller vad där står så kommer det fram i Windows “en USB enhet känns inte igen” sen händer inget mer och återställningen dör.

ollesmamma
    Member

ingen som kan hjälpa mig mer?

Freebo
    Member

@ollesmamma 43737 wrote:

ingen som kan hjälpa mig mer?

Well, det verkar vara ett problem få har stött på men testa att posta på 99.se och se om du får napp där.

Meddelandet du får upp direkt efter att du körde Redsn0w, var det samma meddelande du fick upp efter att du betalat ngn 200:-?

Telefonen verkar ju legit så det är ngt annat som spökar. Har du testat att strunta i restore och köra Redsn0w direkt?

ollesmamma
    Member

Har testat alla guider nu känns det som.. 3.0 ipsw är det ändå där det händer någonting med telefonen itunes iaf.. i början gick det att sätta telefonen i DFU lägen lätt men nu går det bara om jag kör med redsn0w.. sjukt märkligt. Går inte att jailbreaka nu heller längre.. kommer tillbaka till itunes med sladd loggan. Sen läste jag någonstanns att det va ok och att efter det kunde jag uppgradera till 3.1 med en hemmafixad 3.1 ipsw.. men när itunes vill få telefonen i DFU lägen verkar den lägga av och får ingen kontakt med itunes längre.. inget funkar 🙁 får testa posta på 99.se tack!

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.