Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Återställning med jailbreakad 3.1.3
-
AuthorPosts
-
Jag har en iphone 3g, som är jailbreakad med jailbreakme och har firmware 3.1.3, vad händer om jag återställer den i itunes? Jag vill behålla 3.1.3 och kunna ta bort operatörslåset + jailbreaka efter det. Kan inte så mycket om sånthär, tack. 🙂
Ladda ner 3.1.3 http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-7468.20100202.pbnrt/iPhone1,2_3.1.3_7E18_Restore.ipsw
Återställ i itunes
jailbreaka med jailbreakme.comSå jag behöver alltså inte aktivera med sonera simkort (som den är låst till) efter en återställning?
EDIT: Prövade återställa, den började återställa och sen fick jag ett meddelande: Iphone kunde inte återställas, felkod nånting (kommer inte ihåg)…
Nu visar iphonen bara en kabel och en pil till itunes loggan. Ska jag testa ladda ner ipsw filen pånytt eller vad??EDIT2: Laddade ner filen pånytt, tror det är samma error nu igen. Felkod 1015 :(:(
Läste på apples sida att 1015 betyder att jag inte kan återställa med en äldre version? Betyder detta att jag måste dras med nån version av iOS4?
Har försökt restorea till 4.0.1 men då får jag error 3194 och nu skriker den efter sonera simkort! FAN, tack för att jag inte har en mobil på 1 vecka.
Ehm.. Om du hade väntat lite så kunde du ha läst i forumet hur man måste göra för att återställa till en tidigare fw…
Är inte det för 3gs? Vad exakt ska jag nu göra? Skaffa ett sonera simkort, kan jag ta vilket som helst och aktivera den med?
Ladda ned redsn0w följ instruktionerna där, glöm inte att bocka för att du vill hacktivera telefonen då behöver du inte sonera sim
du kan använda 3.1.3 som du har redan laddat ned.
Om du får 1015 så är det ingen fara, använd umbrella för att kicka out of bootloop, så kommer telefonen igång.@iPhoneReservdelar.se 78108 wrote:
Ladda ned redsn0w följ instruktionerna där, glöm inte att bocka för att du vill hacktivera telefonen då behöver du inte sonera sim
du kan använda 3.1.3 som du har redan laddat ned.
Om du får 1015 så är det ingen fara, använd umbrella för att kicka out of bootloop, så kommer telefonen igång.Borde han inte kunna jailbreaka den nyaste med redsn0w?
Jailbreak: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G Using RedSn0w (Windows) [4.0, 4.0.1]
Unlock: iClarified – iPhone – How to Unlock the iPhone 4, 3GS, 3G Using UltraSn0w
Rätta mig om jag har fel men telefonen bör aktiveras med redsn0w?
Ja..
Men många med 3G vill ha 3.1.3 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.