Återställning och musik funkar inte

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Återställning och musik funkar inte

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 200

Tjenare allihop!

Såhär ligger det till… Jag skulle använda ett program som heter Imtoo iPod transfer, eller nått sånt, för att föra över lite grejer utan att använda iTunes..
    Detta har jag gjort förr fast till iPoden.. Men nu skulle jag göra det, och det gick inte att föra över.

Sen skulle jag starta musik i iPhonen, och musiken och allt sånt var helt borta. Inte ett spår i fonen… Återställning tänkte jag skulle lösa biffen, men icke!

Ska återställa och iTunes frågar om jag vill återställa och uppdatera (vad har jag för val?), Så jag går med på detta och den laddar ner uppdateringen.. Men där stannar det! Uppdateringen e nedladdad, men den laddar fortfarande ner? Den anser sig inte klar.. Så Jag kan inte komma vidare nån stans..
    iPoden i iPhonen funkar inte och iTunes kan inte återställa… Va fan?!

Hjälp skulle uppskattas VÄLDIGT mycket!

oakeey
    Member
    Post count: 118

var har du köpt telefonen?

kan ju blivit så att telefonen synkat med en tom mapp med musik och då rensas väl hela telefonens musikbibliotek har jag för mig (själv kör jag iTunes med manuell synk på musik)

Är väl bara att prova starta om luren och göra om återställningen igen.

steffe
    Member
    Post count: 2452

Varför inte använda itunes?Att börja mackla med nåt skumt tredjepartsprogram för att tanka musik verkar lite onödigt.
    Försök återställa och kör sen med itunes,så ska du se att den funkar igen.
    Lycka till!

K-mountain
    Member

Köpte den på telia.. Musik biblioteket e de inget fel på i iTunes.. Det går bara inte att återställa telefonen.. Den fastnar på nedladdningen av uppdateringen, sen går den inte vidare… Jag skulle använda tredjepartsprogrammet för att föra över lite serier, utan att behöva starta sega iTunes….

Kan ju inte återställa, det är lite det som var grejen med inlägget 😛

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@k-mountain 26469 wrote:

Köpte den på telia.. Musik biblioteket e de inget fel på i iTunes.. Det går bara inte att återställa telefonen.. Den fastnar på nedladdningen av uppdateringen, sen går den inte vidare… Jag skulle använda tredjepartsprogrammet för att föra över lite serier, utan att behöva starta sega iTunes….

Kan ju inte återställa, det är lite det som var grejen med inlägget 😛

Om du väl får igång iPhonen kan du ju återställa därifrån. Gå bara in i Inställningar>Allmänt>Återställ och återställ därifrån 🙂

K-mountain
    Member

@mekke 26475 wrote:

Om du väl får igång iPhonen kan du ju återställa därifrån. Gå bara in i Inställningar>Allmänt>Återställ och återställ därifrån 🙂

Försökte det, men det gick inte..

Men nu efter en hel del krångel så funkar det.. Jag har lyckats återställa den!

1. återställa och uppdatera
    2. Efter att nedladdningen av uppdateringen e klar stängde jag av telefonen och satte den i DFU
    3. Sen funkar nedladdningen igen, då e de bara att låta den fortsätta..
    4. Iphonen stänger av sig och iTunes craschar. Då startar jag om iTunes och sätter iPhonen i DFU igen
    5. Sen funkar allt som det skall, fram till att den synkroniserar.
    6. Synkronisationen får du göra själv. (fick jag inte förr)

Så gick det till 😛

steffe
    Member
    Post count: 2452

Av detta kan man lära sig att “sega itunes” nog är bättre än tredjepartsprogrammen,den tid du “tjänade” på att använda ditt ipodprogram till iphonen förlorade du med råge på att reda ut problemet.
    Tredjepartsprogram avsedda för iPod funkar ofta inte helt bra med iPhone.

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Tredjepartsprogram funkar ofta inte helt bra 😉

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.