Återställning & uppdatering misslyckas

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Återställning & uppdatering misslyckas

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 8

Hej! Jag har en iphone 3Gs 32 gb låst till telenor och även SHSH för alla OS sparat i cydia. När jag köpte den så hade den OS 3.1.2, så jag jaibrejkade och unlocka den med blackrain. Resultatet gjorde mig jätte nöjd. Nu när OS 4.0.1 kom ut så ville jag uppdatera, vilket jag gjorde och även jailbrejka med jaibreakme samt unlock från cydia. Men det var nu som luren började strula till ordentligt. Med OS 4.0.1 och jb + unlock så kan mobilen plötsligt hoppa till recovery mode. Orsaken är okänd. Det har hänt kanske ett tiotal gånger nu och efter varje gång så försöker jag att återställa via iTunes. När återställningen väl lyckas så kan mobilen hoppa till recovery mode när som helst (dvs efter jb och unlock), men den varnar mig innan! Jag vet att när sms + alla apps jag laddat ner från ********** blir vita(!) så slutar allt i mobilen fungera. Varken telefon eller sms funkar, piratapparna går ej att öppna och mobilen blir oanvändbar. Så vid en ev reboot så hamnar den i recovery mode.:eek::eek:
    Nu när jag försökte återställa så får jag hela tiden olika felmeddelanden av iTunes, jag lyckas inte återställa alls. Mobilen vill inte. Jag har försökt nedgradera till 3.1.2 men misslyckas, återställa till 4.0.1 men misslyckas. Vad ska jag göra? Har läst en massa innan jag vände mig hit. Har även testat RecBoot men den lyckas inte “öppna mobilen”. Har testat återställa via snowbreeze, misslyckats! Jag behöver akut hjälp. Funderar att uppdatera till 4.1 då jb har kommit ut men är orolig att samma problem kommer uppstå. Snälla, jag behöver akut hjälp

MiRRe
    Member
    Post count: 174

Är ingen expert men, testa att uppdatera till 4.1 i iTunes, skulle den hamna i recovery efter uppdateringen som min polares gjorde så använd TinyUmbrella för att sparka den ur recovery, förhoppningsvis kan det fungera.

chilaq
    Member

Hej. Jag får bara en massa errors av iTunes (9 el 14). Mobilen är kvar i recovery mode och har testat tinyumbrella men den säger att jag ska ansluta mobilen när den redan är ansluten.

MiRRe
    Member
    Post count: 174

Testa googla felen, har ingen aning om vad dom står för. Konstigt att inte TinyUmbrella hittar den, men får du error när du ska återställa eller uppdatera?

chilaq
    Member

Jag får error både och. Jag har försökt uppdatera till 4.1 hela dan. Har även försökt återställa till 4.0.1 men inget av försöken funkar. Itunes ger mig error hela tiden. MObilen e fast i recovery mode

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.