Återställnings Problem!!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Återställnings Problem!!

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 8

När jag ska återställa min Iphone får jag först ett meddelande från itunes ” du måste återställa denna iphone, innan du kan använda den med Itunes” efter det trycker jag på återställ..men när den ska kolla med apple så får jag ett felmeddelande : “ Den här enheten kan inte använda det begärda bygget”

Vad innebär det?! …har startat om datan med..men funkar ej?:confused:

Rippen
    Member
    Post count: 4

Samma skit här…

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Vilken firmware försöker ni återställa till?

För att återställa en 3Gs till nåt annat än 4.0 så krävs det att ni har SHSH sparat för den fw. Ni måste dessutom redigera eran host fil. Man kan dessutom få detta felmeddelande om man har redigerat sin host fil tidigare och försöker nu återställa till iOS 4.0.

kiopoi
    Member
    Post count: 2

Försöker återställa från 4 till 3.1.3 på min 3GS men lyckas inte.
    Har sparat undan shsh tidigare så det borde väl inte vara något problem? Har laddat hem ipsw-filen för 3.1.3 till 3gs, satt lur i DFU och försökt återställa i itunes, men efter lite laddningstid får jag felmeddelande: “iphone-enheten iphone kunde inte återställas. ett okänt fel uppstod (3194)”

vad beror detta på? och vad menar du med att redigera hostfilen Ponyboy?
    har provat med omstart av datorn, annan usbport, trådlöst samt med nätverkskabel, annan usbkabel..

vad kan jag göra? :s jag vill inte ha ios4.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@kiopoi 69191 wrote:

Försöker återställa från 4 till 3.1.3 på min 3GS men lyckas inte.
    Har sparat undan shsh tidigare så det borde väl inte vara något problem? Har laddat hem ipsw-filen för 3.1.3 till 3gs, satt lur i DFU och försökt återställa i itunes, men efter lite laddningstid får jag felmeddelande: “iphone-enheten iphone kunde inte återställas. ett okänt fel uppstod (3194)”

vad beror detta på? och vad menar du med att redigera hostfilen Ponyboy?
    har provat med omstart av datorn, annan usbport, trådlöst samt med nätverkskabel, annan usbkabel..

vad kan jag göra? :s jag vill inte ha ios4.

Här är guiden som hjälper dig att nedgradera. Skall du gå från 4.0 till 3.1.3 så får du självklart använda dig av 3.1.3 firmware (och inte 3.1.2 som guiden säger) som du hittar här

kiopoi
    Member
    Post count: 2

@freebo 69193 wrote:

Här är guiden som hjälper dig att nedgradera. Skall du gå från 4.0 till 3.1.3 så får du självklart använda dig av 3.1.3 firmware (och inte 3.1.2 som guiden säger) som du hittar här

tusen tack. fattar inte hur jag kunnat missa det där med hostfilen. nybörjarmiss ;}~~

tontella
    Member
    Post count: 7

hej jag har 3gs firmware på 3.1.3 jag gjorde fakbrik restore via iphone sen iphone bara hängde upp sig med svart bakgrund o apple ikon.
    så jag köra återställas till 3,1,3
    genom köra SKIFT o KLICK o välj filen som jag har laddat 3.1.3 för 3gs
    jag fick fel meddelande när telefonen håller på att återställa

iphone kunde inte återställas ett okänt fel uppstod (3194)

kan någon hjälpa mig snälla

mvh linda

aliciaLL
    Member
    Post count: 8

@tontella 72307 wrote:

hej jag har 3gs firmware på 3.1.3 jag gjorde fakbrik restore via iphone sen iphone bara hängde upp sig med svart bakgrund o apple ikon.
    så jag köra återställas till 3,1,3
    genom köra SKIFT o KLICK o välj filen som jag har laddat 3.1.3 för 3gs
    jag fick fel meddelande när telefonen håller på att återställa

iphone kunde inte återställas ett okänt fel uppstod (3194)

kan någon hjälpa mig snälla

mvh linda

Jag har EXAKT samma problem fast jag försöker återställa min från 4.0.2 till 4.0.1 Så aa SNÄÄLLLAA ngn, hjälp! 🙁

muffins
    Member
    Post count: 1906

@aliciall 76010 wrote:

Jag har EXAKT samma problem fast jag försöker återställa min från 4.0.2 till 4.0.1 Så aa SNÄÄLLLAA ngn, hjälp! 🙁

Räcker väl för din del att hålla dig i en tråd? 😛

(3002, 3004, 3013, 3014, 3164, 3194 , and so on) Error codes in the 3000 range generally mean that iTunes cannot contact the gs.apple.com server on ports 80 or 443. This may be because out-of-date or incorrectly configured security or firewall software is interfering, or due to your Internet proxy settings.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.