Återställningsproblem

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Återställningsproblem

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 189

När jag skulle byta tema i winterboard till deep så hängde sig telefonen och ville inte starta. Så jag beslöt mig för att göra en återställning, som gick bra… fram tills att jag skulle aktivera telefonen.

Problemet är att jag inte har något simkort förutom mitt eget. Hur kan jag aktivera telefonen utan ett “giltligt” simkort? 🙁

“The sim card inserted in this iphone does not appear to be supported”

Hjälp!

jocke
    Member
    Post count: 189

Tror jag löste det. Jailbreakade den, sen kom jag in och kunde köra en restore från igår. Phew! Hoppas det funkar!

Simba
    Member
    Post count: 1063

@jocke 12669 wrote:

Tror jag löste det. Jailbreakade den, sen kom jag in och kunde köra en restore från igår. Phew! Hoppas det funkar!

Du har alltså samma problem som jag när telen strular 😛

Japp, som du redan räknat ut så är det då bara att jailbreaka luren, i jailbreak processen väljer man givetvis att man inte har en officiell carrier, då aktiveras luren i jailbreak-processen! :rolleyes:

w_ille
    Member
    Post count: 69

lånar tråden lite istället för att starta en ny:

Om jag har jailbreakat telen och det är en 3g fw 2,1. och vill nu återställa den för att jag tkr den e seg och hoppas på en snabbare lur efter återställningen. Då måste jag jailbreaka den igen, men måste jag ladda ner alla apps igen från app store och cydia? och måste jag lägga in teman och sånt igen? lr räcker det att uppdatera den till den gammla säkerhetskopian så e allt löst?

mvh

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.