Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Att stänga program som körs i bakgrunden.
-
AuthorPosts
-
Hur stänger man sånna program? Det e väl inte bara att trycka på hemknappen engång va?
och nästa fråga är..har ni nån tipps på hur man kan förlänga batteritid så mycket som möjligt, förutom att man får stänga av wifi, local services, 3G-nätet (om man har Telia) o sånt?
Dubbelklicka på hemknappen så får du upp multitaskdockan. Sen håller du på en av ikonerna så de börjar wobbla och sen stänger du ner programmen.
Sänka ljusstyrkan sparar batteri och push drar endel
Tack för svaret men vad menar du med push?
Sen sa du att efter att ikonerna börjar wobbla så stänger man av programmen. Jag antar att du menar genom att trycka engång på hemknappen (är det så pass enkelt)?
Sly wrote:Tack för svaret men vad menar du med push?Sen sa du att efter att ikonerna börjar wobbla så stänger man av programmen. Jag antar att du menar genom att trycka engång på hemknappen (är det så pass enkelt)?
Push mailfuntionen….
@sly 75530 wrote:
Tack för svaret men vad menar du med push?
Sen sa du att efter att ikonerna börjar wobbla så stänger man av programmen. Jag antar att du menar genom att trycka engång på hemknappen (är det så pass enkelt)?
som Tompasod säger, push till mailfunktionen. Men vet du inte vad det lär du inte ha på det 🙂 (menade även push till program, tex facebook osv.)
när de wobblar dyker det upp ett rött minustecken uppe till höger på appsen, tryck på det så stängs de ner.
Men vänta nu…jag vill ju egentligen inte ta bort ikonerna från multitaskdockan. Jag tror inte att programmen e i bakgrunden o kör när deras ikoner finns i multitaskdockan, eller?
Jag vill ju kunna nå programnmen där när jag vill.
@sly 76052 wrote:
Men vänta nu…jag vill ju egentligen inte ta bort ikonerna från multitaskdockan. Jag tror inte att programmen e i bakgrunden o kör när deras ikoner finns i multitaskdockan, eller?
Jag vill ju kunna nå programnmen där när jag vill.
Nej, det är rätt. För att komma åt dem när du vill dubbelklicka på hemknappen.
Tar det mycket batteri om man har många saker ”igång” samtidigt, asså att inte ta bort programmen från multitaskingen?
@jetii 76203 wrote:
Tar det mycket batteri om man har många saker ”igång” samtidigt, asså att inte ta bort programmen från multitaskingen?
Inte mycket men det drar helt enkelt mer. Det finns en addon till SBS som heter “kill all backgrounded apps” som gör precis som den heter. Stänger ned alla apps som körts.. Så man slipper trycka 100ggr:P
Hej! När jag aktiverar bluetoth och telefonen hittat aktuell enhet så fortsätter den att söka aktivt efter fler enheter. Så ser det i alla fall ut, eftersom cirkeln som visar sökning fortsätter att gå runt. Jag har två headset inlagda, men använder ett av dessa. Får för mig att detta dra onödigt mycket ström.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.