Audio och video out från iPhone?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tillbehör & reservdelar Headset & ljud Audio och video out från iPhone?

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 12

Finns det någon kontakt eller kabel som låter mej koppla min iPhone till en större bildskärm och en ljudanläggning? Jag skulle kunna tänka mej att koppla min iPhones till en sjuttontumsskärm och ett par bra högtalare för att kolla SVT Play och Youtube ute på balkongen. Eller varför inte spela spel på det sättet?

SvenBornemark
    Member

Jag finner, efter lite letande, att Apple Universal Dock fixar just detta. Så bra!

Nu ska jag bara hitta rätt på “Component AV-kabel” eller “Composite AV-kabel”.

Tack Sven! 😛

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Det finns mängder av kabelsatser för just detta ändamål, vill du testa konceptet finns det för ett par tior i de svenska webshopparna, menar du allvar så rekommenderar jag Apple Component AV-kabel – Apple Store (Sverige)

SvenBornemark
    Member

Perfekt! Tack för bra svar. 🙂

Nu ska jag leta runt efter såna där billiga kabelsatser. Är alla av typen att dom slutar i 3 st rca/phono-pluggar? En för bild och två för ljud?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Ja, jag har aldrig sett någon som slutar i HDMI eller SCART men det kanske kommer vad det lider, iaf HDMI.

Edit: vid närmare eftertanke så är det ju analogt ut ur iPhone så HDMI kommer aldrig

iphone-start.se där hittar du de flesta svenska iPhonespecifika webshoppar och snart invaderas denna tråd av deras representanter 😉

iPhoneButiken.se
    Member
    Post count: 118

Mig veteligen så fungerar inte några va de billiga “kina-varianterna”, utan de enda som funkar är Apples egna (som nämndes tidigare) och en från Macally.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@iPhoneButiken.se 63655 wrote:

Mig veteligen så fungerar inte några va de billiga “kina-varianterna”, utan de enda som funkar är Apples egna (som nämndes tidigare) och en från Macally.

Stämmer bra, testade själv en massa olika kablar när jag var i Thailand men ingen av dessa funkade. Har man en jailbreakad iPhone kan man dock installera Resupported och då ska även dessa kablar fungera. Dessutom vill man ha en äkta “TV- Out upplevelse” så ska man ha en jailbreakad lur och ha Screensplitr. Den tar bort Apples TV-Out begränsningar och man kan se allt som pågår i iPhone på TVn.

Zike
    Member
    Post count: 571

Eftersom jag kommer göra lite reklam nu och eftersom det inte är någon hemlighet att jag jobbar i en Clas Ohlson-butik så ska jag också säga att jag inte gör någon personlig förtjänst med att göra reklam för produkter som säljs där!

Jag köpte nyligen tre produkter för att installera iphone på ett smidigare sätt i min bil som har en bilstereo med AUX-ingång.

12volts laddare till iPhone/iPod (ej orginal)
    383541B_X_2010-02-15_081507_444.jpg

AV/Sync-kablage till iPhone och iPod Touch (ej orginal)
    383460A_X_2010-02-15_083012_257.jpg 383460B_X_2010-02-15_083010_674.jpg
    (Produkterna är svarta på bilderna men är vita i verkligheten,
    jag vet inte varför dom inte uppdaterar bilderna..)

Rca-hona till 3.5mm hane
    322648_X_2006-07-04_063932_280.jpg

Jag kopplade USB-kontakten från AV-sladden till 12v-laddaren
    RCA-hanarna (röd+vit) till rca-adaptern, sen 3.5mm-pluggen till bilstereon.

På av-sladden sitter en liten plastklump där huvudsladden blir till egna småsladdar, denna klump bände jag bort och klädde in sladdarna med vit el-tejp sen gömde jag in alla sladdar som blev över bakom paneler i bilen.

Imorgon har jag tid att ta bilder om någon är intresserad (kan även visa bilder på min förra installering som jag inte var helt nöjd med, som ett litet “före-efter” repotage 🙂 Kanske dags att starta en “iPhone-i-bil”-tråd? där vi visar våra installationer och lösningar för tips och inspiration!

Åter igen, jag gör inte reklam för Clas Ohlson för personlig vinning, utan endast för att det är där jag gör de flesta av mina egna inköp.

SvenBornemark
    Member

Kanon, Zike! Bra info här. Du skrev inga priser, men Clas Ohlson brukar inte vara dyra.

Ja tack! Gärna bilder. 🙂

Zike
    Member

Priserna finns i länkarna.

Jag skrev inlägget inatt då jag var rätt trött, nu när jag läser det märker jag att jag faktiskt inte svarade på din fråga eller motbevisade iPhonebutiken.se’s uttalande om att kina-sladdar inte fungerar. senare idag när jag ska fotografera min “in-car-install” så ska jag först ta upp sladden till lägenheten och bekräfta att jag får bild på teven!

+ ett par viktiga grejer
    1. sladden är slut i lager i dom flesta butiker för tillfället, bor du i stockholm så ska den finnas i ett antal exemplar i Stinsen, häggvik och i Solna centrum.
    2. be att få titta på dock-kontakten först då jag märkte efter att jag öppnat min att själva kontakten var väldigt lutat jämfört med plasthöljet, vad detta beror på vet jag inte, men det kan vara skilnader mellan exemplaren.

(jag jobbar inte i stinsen eller i solna)

Zike
    Member

Nu kan jag bekräfta att Kina-kabeln från Clas Ohlson ger bild på en tv men endast när iphonen spelar upp rörlig bild.

Som ponyboy ni med jailbreakade iphones ladda ner nån grej som gör att all bild (menyer och så vidare) tas ut ut iphonen

iPhoneButiken.se
    Member
    Post count: 118

@zike 65818 wrote:

Nu kan jag bekräfta att Kina-kabeln från Clas Ohlson ger bild på en tv men endast när iphonen spelar upp rörlig bild.

Funkar även med 3G S? Schyst isåfall!

Tyvärr är det ju en begränsning i iPhonen att den bara visar upp filmer (och bilder, väl?) genom TV-out :-/

@zike 65818 wrote:

Hörde dock att ni med jailbreakade iphones kan ladda ner nån grej som gör att all bild (menyer och så vidare) tas ut ut iphonen

Jepp, appen som Ponyboy nämner högre upp (Screensplitr).

Zike
    Member

Dubbelpost

Zike
    Member

Jag har ej prövat med en 3gs, bara en 3G.

Stillbilder visades ej.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.