Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Operatörer & abonnemang › Aug 24 Varning Iphone med Tele2
-
AuthorPosts
-
Tele har fortfarande problem med “dropping the line” – 2 av 4/5 samtal är genomsnitt för mig.
Samtidigt hade jan en överenskommelse med Tele2 att jag skulle inte betala den normal månadsavgift tills problemet var löst, det kunde jag acceptera p.g.a att jag hade bonspott etc. Under sommaren hade jag fått råd att vänta därför att Tele2 skulle blir ett auktoriserade återförsäljare av Iphone – officilet.
Som jag vet så länge har ingtenting förändrats. Jag är uppmanats av Tele2 vis SMS att updatera genom ITunes. Efter det funkade inte – alla inställingar var förändrats. En gång till var jag uppdaterats via Tele2 – antar jag. Då funkade, men Iphone fortfarande “drops the line”.
Dessutom Tele2 har nu skikat nya faktura med den månadsavgift som enl. överenskommelse skulle inte betalats tills problemet är löst.
Hur kan man vinner mot Telejätten. Jag vill coksa ha komepnsation för dålig tele service etc som har sett frän Höst.
Har man en chans? Att genomföra kompensationskrav, i så fall bästa sättet?
Ursäkta den dålig svenska – som förklaring är jag engelsman!
jag fattar inte hur du lyckas? Byt mobil? Jag har aldrig haft problem med dem. Aldrig droppade samtal, aldrig dålig service..
Skillnad mellan ditt Iphone och mitt är att jag betalade en formögenhet till Tele 2 så att du kunde köper från Italien (service till kunder är vad de kallade det) köpte fabr4ik olåst från Tele2. Det fiinns andar på den här forum som kanske har bar service med Tele2 (jailborken) och med 3g av.
Annars vet jag ingen som har bra service – dvs no call dropping – med Tele2 med en fabrikolöst Iphone från Tele 2.
Dessutom skulle jag repetera mig själv och påstår att det ser ut som Tele 2 är inte stabil när de ger installingsinfo. Det kan jag dokumentera.
Brit
Det är tyvärr så att du betalar som vanligt tills problemet är löst.
Först när problemet är löst kan man fasställa att det inte fungerat from (datum) tom (datum) och göra avdrag för framtida betalningar alt betala ut om du bryter avtalet med de.Måste fråga hur exakt är felet “dropping the line”?
Är det att den tappar samtalet när du pratar i 3g och den byter till gsm så skall det vara löst eller fixade allfall till sig för mig på min 3gs och jag kör självklart tele2.
Eller menar du att telefonen startar om sig vid samtal? Tror inte att det är detta du menar men har det problemet på min 3gs efter att jag uppdaterade till iOS 4.0 och det har inget med tele2 att göra allafall.
Hoppas att ditt problem löser sig allafall snart, och ja tele 2 har inte bästa servicen direkt har jag märkt d e trist jobbigt att prata med dem alltid dra samma visa om och om igen men så e d tyvär på många andra ställen också =(
Smisken
Good someone understood my Swedish. Dropping the line happens when I am speaking to someone, so the only solution is to redial (it does not automatically do this), usually you know the number of the person you are calling so it is not difficult to call back. But if you ring a switchboard e.g. Tele 2 and get to an extension, you don’t know the number and can’t ring back. So what I say is I am using an Iphone with Tele2 and there is a 1 in 4 chance it will drop the line, so could you ring me back (they don’t want to give their number – Tele 2 included) so you are dependent on them doing that. And they don’t do it often.
Reently I had to ring in an emergency a “betaltjänst” 39 kr – and of course it dropped the line, very inconvenient.Frankly I don’t think Tele2 knows what it is doing AT ALL. And my saviour there is becoming fed up with me becasue this problem has been going on months NOW.
I am putting my time into this because I think it is scandalous to have such bad technial support and that we consumeras have to waste our time.
We should be compensated, don’t you think??
Hope this answers at least some of your question. Thanks for the support.
Long live consumers and their rights!
Har själv iPhone 4 från tele2 och inte tappat ett enda samtal, oftast full täckning /5 bars) och 3g för surf, bor trots detta i ett samhälle med ca 10 000 invånare. Kan tillägga att täckningen är mycket bättre än Halebop i denna ort.
Mrs Smart
You’re lucky, the difference is I have Iphone 3 – factory unlocked, and am not having much help with technical at all. They don’t answer.
@brit 76287 wrote:
Mrs Smart
You’re lucky, the difference is I have Iphone 3 – factory unlocked, and am not having much help with technical at all. They don’t answer.
Tell me you are on iOS 4.0 and 3gs? Mine is like that to drop calls, and the problem is iOS 4. Can you downgrade try it and i promise the problem is gone, And one thing more, disconnect 3g when calling on tele2 use gsm can be the problem to. Before i couldnt call on 3g just gsm but now its working both. But my 3gs restarts when calling, but not my iphone 4 =)
Smisken
Thanks for help. In my case the problem with dropped lines was before I upgraded to OS4. I upgraded to IOS 4 becasue the so-called experts at Tele 2 told me that would solve the problem. Been gping on 6 months.
19 Aug SMS Tele2
“Du har en fela om tappade samatl med Iphone. Vi har ett öppet ärende med Apple. Vi råder dig att updatera telefonen med senaste mjukvaran”
Quote from Tele2 August 6th
“We are still working for a solution regarding dropping calls with iPhone. “and
15 July “
I don’t know if you have read the latest news but Tele2 has signed a contract with Apple regarding selling Iphones. Our technical support believes that this will fasten the solution with dropping calls.”Thanks for trying to help.
Brian@mrsmart 76305 wrote:
That´s just too bad. And anoying that they don´t answer. But call them again and again, they must answer sooner or later.
I don’t see why people should have to spend their time doing that. And then meet incompetence.
We should be able to charge them for the time we have to spend. They charge us for calls.
I have handled my bad case with Tele 2 so at least I have everything documented in emails, even when they break documented agreements.Brian
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.