Auktoriserad dator (iTunes)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Auktoriserad dator (iTunes)

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 69

Tja!

Man måste ju auktorisera datorn för att vissa apps ska gå att installera på iPhonen. Nu undrar jag om det går att ta bort auktoriserad datorer? Man kan ju ha max 5 auktoriserad datorer per Itunes-konto.

Tack!

muffins
    Member
    Post count: 1906

Ja det går.
    Affär > Avauktorisera dator

fredda-79
    Member
    Post count: 181

Jag har formaterat min dator 2 ggr så jag har fått auktorisera 3 ggr nu. Kan man nollställa det? Blir det nollställt då man återställer sin iphone? Kan ju inte Avauktorisera dem nu.

Hittade svaret själv efter lite på goooogle….
    Här går det att läsa lite
    Auktorisera och avauktorisera i iTunes Store

muffins
    Member

@fredda-79 52202 wrote:

Jag har formaterat min dator 2 ggr så jag har fått auktorisera 3 ggr nu. Kan man nollställa det? Blir det nollställt då man återställer sin iphone? Kan ju inte Avauktorisera dem nu.

Hittade svaret själv efter lite på goooogle….
    Här går det att läsa lite
    Auktorisera och avauktorisera i iTunes Store

Nej det går inte, om du inte avauktoriserade det innan formatering.
    Har själv varit glömsk ett par ggr och missat det. Så nu kan jag bara auktorisera på 2 datorer till som max utan att avauktorisera.

fredda-79
    Member

Men när man uppnått sina 5 ggra så kan man nollställa räknaren så de e ju rätt lugnt!

muffins
    Member

@fredda-79 52219 wrote:

Men när man uppnått sina 5 ggra så kan man nollställa äknaren så de e ju rätt lugnt!

Hurdå?

fredda-79
    Member

Så här står det i länken jag postade…

“Så här avauktoriserar du alla datorer som är förknippade med ditt konto
    Om du märker att du har nått 5 auktoriseringar kan du återställa auktoriseringsräkningen genom att klicka på Avauktorisera alla på skärmbilden Kontoinformation.

1.Klicka på iTunes Store
    2.Om du inte är inloggad i affären måste du klicka på knappen Logga in och ange ditt kontonamn och lösenord.
    3.Klicka på knappen igen (ditt ID visas på knappen), ange ditt lösenord och klicka sedan på Visa konto.
    4.Klicka på Avauktorisera alla i fönstret Kontoinformation.

Obs! Du kan endast använda denna funktion en gång om året. Knappen Avauktorisera alla kommer inte att visas om du har färre än fem auktoriserade datorer eller om du har använt det här alternativet under de senaste 12 månaderna. Om du behöver hjälp med att använda den här funktionen kontaktar du iTunes Store-support via e-post (Apple – Support – iTunes).”

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Bra jobbat fredda-79, bra tips och så välskriven att den borde hamna i FAQ.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.