Autostart + Gömda processer

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Autostart + Gömda processer

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 29

Hej! Två frågor som jag hoppas någon kan hjälpa mig med 🙂

1. Jag skulle vilja veta om man kunde se vilka applikationer som autostartar när iPhonen sätts igång. Det är nämligen något utav mina applikationer som sätter igång min iPod vid uppstarten. Det konstiga är att det händer inte varje gång, utav cirka 70% av uppstarterna. Så därför skulle jag vilja kunna se vilket program det är som sätter igång iPoden.

2. Finns det någon applikation så man kan se alla processer som är igång? Inte bara de “ytliga” som man kan se via SBsettings.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

1. Det kan du inte, slumpen verkar ibland avgöra när iPod, mail, safari, telefon går igång
    2. Appen ‘Systeminfo’ i Cydia

Skippy
    Member

Hoppas verkligen att “kan du inte” bara betyder att du inte vet 🙁 Man tycker ju att det borde finnas någon form av msconfig (Windows) eller fil som säger till vad som ska hoppa igång. Verkar helknäppt om det bara är slump, telefon är det enda som alltid går igång och det är okej, men stör mig på iPoden… Tack dock för Systeminfo!

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Om jag inte visste skulle jag inte vara blyg för att säga det…

Skippy
    Member

aww, var rädd för det 🙁

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Det är bevisat att iPod startar och ligger i bakgrunden när du lyssnar på musik.
    Mail startar väldigt ofta efter det att du pratat i ett telefonsamtal.
    Mail startar garanterat om du har push.
    Safari startar och stannar i bakgrunden om du använt safari till att besöka en hemsida.
    Mail startar ofta i samband med att du använt safari.
    Telefonappen startar alltid och är alltid igång i bakgrunden.

För att fixa lite nu då:

Mail kan raderas ifrån rootapplications. Startar aldrig mer igen.
    Finns dock nackdelar med detta.
    Safari stängs av om du inte har några sidor eller flikar uppe. Det räcker alltså att trycka på +-knappen och sen stänga alla rutor öppnade för att safari ska stängas när du sedan trycker på home.
    iPod-appen kan bara stängas av igenom SBSettings eller om du respringar mobilen.
    Phoneappen ska inte stängas av för då kan du inte ringa.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.