Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Operatörer & abonnemang › Avvaktar aktivering.. hjälp
-
AuthorPosts
-
Fick precis hem min Iphone 3gs 16gb från Start Privat med abbonemanget 499kr/mån. Men nu när jag aktiverat den i itunes och slagit in pinkod så står det bara “avvaktar aktivering” och ingen signal?
Vad ska jag göra, blir ju riktigt less när det strular på en gång! :/
Mvh Jååååånie
har du…
1. Plocka upp mobilen ur förpackningen och det medföljande SIM-utmatningsverktyget som du ska använda för att sätta i SIM-kortet.
2. Sätt ner spetsen i det lilla hålet på toppen av iPhone så luckan matas ut.
3. Lägg SIM-kortet i behållaren och skjut sedan in det igen.
4. Slå på mobilen med hjälp av på-knappen som sitter till höger på toppen av din iPhone.
5. När du ser en iTunes ikon och en bild på USB-sladden ska du starta iTunes på din dator.
Om du inte har iTunes på din dator behöver du ladda ner och installera det.
Du kan ladda ner det här>>
6. När iTunes är installerat kopplar du in den medföljande sladden från iPhone till datorns USB-port.
7. Följ anvisningarna på datorskärmen för att aktivera din iPhone.
8. När du får information att det finns nya “operatörsinställningar” ska du klicka då på “Hämta och uppdatera” för att ladda ned MMS och datainställningar.
9. När detta är klart så kommer det en ruta som säger: Operatörsinställningarna på iPhone har uppdaterats.
10. Klicka på OK och din iPhone är färdig att användas etc etc@freebo 47045 wrote:
har du…
1. Plocka upp mobilen ur förpackningen och det medföljande SIM-utmatningsverktyget som du ska använda för att sätta i SIM-kortet.
2. Sätt ner spetsen i det lilla hålet på toppen av iPhone så luckan matas ut.
3. Lägg SIM-kortet i behållaren och skjut sedan in det igen.
4. Slå på mobilen med hjälp av på-knappen som sitter till höger på toppen av din iPhone.
5. När du ser en iTunes ikon och en bild på USB-sladden ska du starta iTunes på din dator.
Om du inte har iTunes på din dator behöver du ladda ner och installera det.
Du kan ladda ner det här>>
6. När iTunes är installerat kopplar du in den medföljande sladden från iPhone till datorns USB-port.
7. Följ anvisningarna på datorskärmen för att aktivera din iPhone.
8. När du får information att det finns nya “operatörsinställningar” ska du klicka då på “Hämta och uppdatera” för att ladda ned MMS och datainställningar.
9. När detta är klart så kommer det en ruta som säger: Operatörsinställningarna på iPhone har uppdaterats.
10. Klicka på OK och din iPhone är färdig att användas etc etcTackar! känns dock lite som att du menade att dumförklara en, men det kanske beror på att jag är såpass intelligent att jag tog allt det dära för givet. Bra för hela nya användare dock!:)
Jag ringde till tre och dom sa att min order hade fastnat och att det skulle lösas inom 24 timmar iaf.
Tack och hej!
dumförklara? Jag frågade om du gjort det du skulle
@livecore 47046 wrote:
Tackar! känns dock lite som att du menade att dumförklara en, men det kanske beror på att jag är såpass intelligent att jag tog allt det dära för givet. Bra för hela nya användare dock!:)
Jag ringde till tre och dom sa att min order hade fastnat och att det skulle lösas inom 24 timmar iaf.
Tack och hej!
Det händer ibland att aktiveringen dröjer. Om du inte orkar vänta 24 timmar så kan du hacktivera den med Blackra1n och börja använda den direkt.
@freebo 47053 wrote:
dumförklara? Jag frågade om du gjort det du skulle
Jag menade inte att vara otrevlig utan antog bara att du var lite oseriös när du pointerade att jag skulle “föra in usb kabeln i usb porten t.ex.” Men somsagt det är ju skitbra för folk som inte riktigt har någon koll alls, så jag tackar och bockar för att du tog dig tid att försöka hjälpa mig!:)
@ponyboy 47056 wrote:
Det händer ibland att aktiveringen dröjer. Om du inte orkar vänta 24 timmar så kan du hacktivera den med Blackra1n och börja använda den direkt.
Okej, men jag väntar nog har ändå inte jättebrottom.
Vart ju dock redan lagom besviken när jag fick reda på att jag hade en
“tethad” version. Tror du det kommer nån fix för det i framtiden?Mvh Joniie:confused:
@livecore 47073 wrote:
Okej, men jag väntar nog har ändå inte jättebrottom.
Vart ju dock redan lagom besviken när jag fick reda på att jag hade en
“tethad” version. Tror du det kommer nån fix för det i framtiden?Mvh Joniie:confused:
Det är svårt att säga, har föjlt Musclenerd, Geohotz och iHatesnow på twitter och de verkar inte vara överens om möjligheten till en untethered jailbreak. ..:| applei.ph |:.. – 3GS Untethered Jailbreak News – no bootrom hole present – applei.ph
Just nu så jobbar Dev-Team och Chronic Dev med att lösa detta, båda säger sig ha hittat lösningen men det dröjer innan realese. Chronic Dev jobbar på Green Poison greenpois0n: what it is, and what it is not Chronic Dev Blog och Dev-Team kan du följa här Dev-Team Blog -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.