Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Avvaktar aktivering/Ingen service
-
AuthorPosts
-
Hej!
Har ett problem med luren som jag inskaffade av Phonehouse(Telia) nyss, den säger att den avvaktar aktivering och det står i övre vänstra hörnet “ingen service”
Aktiverade telefonen för ett antal timmar sedan nu, men inget har ändrats… Kom på att det kanske beror på att jag som “iPhone-nummer” skrev in mitt “riktiga” nummer som ska porteras nästa vecka istället för mitt temporära nummer? Har nämligen ingen aning om vad mitt temporära nummer är, står det i de papper de skickade med? Har letat en hel del…
Och om detta är problemet, hur löser jag det? Kan jag göra om aktiveringen med mitt temporära nummer och sedan göra det ännu en gång när mitt riktiga nummer porteras om en vecka?
Har hittat en tråd som verkar ta upp problemet.
https://www.iphoneinfo.se/forum/problem-och-felsokning/3895-problem-med-naet-ingen-service.html
Den gången visade det sig att den var stulen, det utgår jag från att min inte är då jag köpte den i butik… I tråden skriver folk om att “återställa iPhone som NY” dvs inte återställa till fabriksinställningar. Var i hela friden finns dett alternativ? Sitter på senaste iTunes för Mac 10.4.11…
Har du köpt den med ett Telia abbonemang så måste du ha i ditt Telia simkort i när du aktiverar den, är ditt simkort inte aktiv ännu så kan det fel i aktiveringen. Mitt råd till dig är att återställa din iPhone i Itunes och aktivera igen med ett Telia simkort. Detta gör du enklast genom att sätta din iPhone i recovery mode.
1. Stäng av din iPhone och koppla bort den från datorn.
2. Håll i hemknappen(rund knapp under displayen) medans du kopplar den till datorn.
3. Släpp hemknappen när en bild på en USB-sladd dyker upp på din display.
4. Starta iTunes och då kommer iTunes att be dig återställa.
5. Välj Uppdatera och Återställ.
6. Efter återställningen så kommer iTunes att vilja aktivera din iPhone. Se till att du har ditt Telia simkort i din iPhone och slå in din pinkod så fort det står Lås Upp efter din återställning.Ok tackar!
Hålelr på med proceduren nu!
Men vilket telefonnummer skall jag välja som iPhone-nummer? Det jag har temporärt eller mitt riktiga som porteras över om ca en vecka? Är det relevant?
Och hur får jag tag på mitt temporära nummer om det är det jag ska använda?@rhodry_al_khan 65541 wrote:
Ok tackar!
Hålelr på med proceduren nu!
Men vilket telefonnummer skall jag välja som iPhone-nummer? Det jag har temporärt eller mitt riktiga som porteras över om ca en vecka? Är det relevant?
Och hur får jag tag på mitt temporära nummer om det är det jag ska använda?Det spelar ingen roll, du kan skriva vilket nummer du vill.
Nu har jag följt dina instruktioner till punkt och pricka men iTunes vill inte göra någon ny aktivering. Valde alternativet Ställ in som ny iPhone men då synkroniserar den bara, får inte chansen att göra en ny aktivering…?
Jag antar att du använder den nya Telia kortet som du fick när du köpte din iPhone. Har du provat simkortet i en annan mobil för att se om den är aktiv eller om det går att ringa från den?
Pratade just med Telias kundtjänst, de sa att simkortet/abonnemanget inte aktiverades förrän 2010-05-20 när porteringen genomförs… Var helt säker på att jag hade ett temporärt nummer som jag skulle kunna använda mig av fram tills dess men så verkar inte vara fallet enligt deras system 🙁
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.