Backup av iphone 3g? (jailbreakad)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Backup av iphone 3g? (jailbreakad)

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 9

Hejsan,
    Min iphone ska in på telia för utbyte mot en ny.
    Den är jailbreakad och upplåst, jag har även installerat MÅNGA apps, spel osv.

Det jag undrar är om det går att ta en backup av allt på iphonen innan jag återställer den. Och sedan “återställa” den nya med hjälp av min backup..?

Frågan kanske ligger i fel kategori.. Ber om ursäkt i så fall!

Mvh. Niklas

blast11
    Member
    Post count: 102

@hadley 25690 wrote:

Hejsan,
    Min iphone ska in på telia för utbyte mot en ny.
    Den är jailbreakad och upplåst, jag har även installerat MÅNGA apps, spel osv.

Det jag undrar är om det går att ta en backup av allt på iphonen innan jag återställer den. Och sedan “återställa” den nya med hjälp av min backup..?

Frågan kanske ligger i fel tråd.. Ber om ursäkt i så fall!

Mvh. Niklas

Fel forum, men vad tusan 🙂

Jag är inte säker, men av min uppfattning kan man inte göra en backup av en jailbreakad telefon; bara av en icke jailbreakad.

Rätta mig om jag har fel!

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Du kan visst göra en backup 🙂 Använd aptBackup i Cydia och ta en backup på alla Cydia-apps. Sedan tar du en säkerhetskopia i iTunes. Klar 🙂

PS. Återställ din nya telefon med säkerhetskopian 😉

blast11
    Member
    Post count: 102

@mekke 25698 wrote:

Du kan visst göra en backup 🙂 Använd aptBackup i Cydia och ta en backup på alla Cydia-apps. Sedan tar du en säkerhetskopia i iTunes. Klar 🙂

PS. Återställ din nya telefon med säkerhetskopian 😉

Men man kan väl inte göra en backup i iTunes om iPhonen är jailbreakad? Alltså av det “jailbreakade” så att säga; alla cydiaapps etc.

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Jo, med aptBackup 😀

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.