Bakgrundsproblem i Vista

Front page Forums Övriga ämnen Bakgrundsproblem i Vista

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 39

Hej!

En kompis hade lite skojjigt och ändrade lite med min dator och nu när jag ska byta bakgrund på skrivbordet så blir det så att jag väljer en bild sedan “zoomas” bilden in och kanterna försvinner på bilden.

tex om det är ett skogsporträtt så försvinner träden som är längst ut och bara halva dom träden kommer med om ni förstår.

Vad är det som kan vara fel? Jag har kollar inställningar och sånt och allt ser rätt ut. Och ja jag har googlat och hittar inget.

mry.i
    Member
    Post count: 74

@lajja 7490 wrote:

Hej!

En kompis hade lite skojjigt och ändrade lite med min dator och nu när jag ska byta bakgrund på skrivbordet så blir det så att jag väljer en bild sedan “zoomas” bilden in och kanterna försvinner på bilden.

tex om det är ett skogsporträtt så försvinner träden som är längst ut och bara halva dom träden kommer med om ni förstår.

Vad är det som kan vara fel? Jag har kollar inställningar och sånt och allt ser rätt ut. Och ja jag har googlat och hittar inget.

formatera om datorn punkt slut 😉

Lajja
    Member

@mry.i 7491 wrote:

formatera om datorn punkt slut 😉

haha nej det gör jag inte 😛

Hexenhammer
    Member
    Post count: 165

Du har inte kollat så att bilden inte ställs in så att den placeras i den skala som den är i,
    istället för att anpassas, som den antagligen ska?

Lajja
    Member

@hexenhammer 7945 wrote:

Du har inte kollat så att bilden inte ställs in så att den placeras i den skala som den är i,
    istället för att anpassas, som den antagligen ska?

hur gör man det? Jag har klickat runt i inställningar och där man väljer bild men hittar inte något som har något att göra med skala :S

Wahlqvist
    Member
    Post count: 93

Instalera XP så är problemet åtgärdat (:

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

@wahlqvist 11958 wrote:

Installera XP så är problemet åtgärdat (:

Lönt att ta upp en gammal tråd som är “inaktiv” med ett sådant inlägg 😀

Fått utbrott på Vista, eller? 😉

Wahlqvist
    Member
    Post count: 93

haha förlåt, kunde inte hjälpa det 😉
    usch ja! Vista får mig att vilja slänga ner windows från ett jätte-högt berg :p

Zike
    Member
    Post count: 571

bckgrndfixfm6.th.jpgthpix.gif

högerklicka på skrivbordet för att få fram menyn vid “1.”

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.