Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Bara säga hur simpelt det var att jaila
-
AuthorPosts
-
Satt och bet lite i naglarna och det har tagit ett par veckor för att ladda upp modet för att göra det.
Men sen när jag gjorde det så var de så simpelt.Gjorde på en vanlig XP maskin.
Installerade nya itunes 8.XX
Plugga in nallen och körde uppgradering till 2.1, “hade 2.01 tidigare”.
Nallen starta om osv.När det var klart så starta jag QuickPwn.
Den luskade ut var den hämtade firmwaren låg auto.
Bara trycka på nästa och välja om man ville ha nå extra program.
Var ett steg där QiuckPwn ville att man skulle trycka lite på nallen, Home knappen i 30 sekunder osv.Och sen så körde den sitt race.
Sim salabim så var det klart.
För de små rädda, det är pice of pepparkaka.
håller helt med, man var rädd i början men gick hur lätt som helst!!
Ja, grabbarna har gjort jailbreak-processen otroligt enkel och snabb! 🙂
Egentligen helt otroligt hur lätt det är 🙂
Lite rädd var man nog första gången. Men när man gjort de 3 gånger så bryr man sig inte. Och sen när man måste sitta och rota i systemfiler och koda om saker så kanske man är lite nogrann.
Lite rädd var man nog första gången. Men när man gjort de 3 gånger så bryr man sig inte. Och sen när man måste sitta och rota i systemfiler och koda om saker så kanske man är lite nogrann.
Förra gången jag skulle flasha min äldre 2g variant så tog det flera timmar för mig och jag satt som ett fån och pillade halva natten.
Detta gick på typ 20min.Förra gången jag skulle flasha min äldre 2g variant så tog det flera timmar för mig och jag satt som ett fån och pillade halva natten.
Detta gick på typ 20min. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.