Bästa JB för iPhone 3G

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Bästa JB för iPhone 3G

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 140

Hejsan. Ska fixa till frugans iphone 3G. Vilket OS samt JB funkar bäst ihop på denna lur?
    Det som jag då måste ha är en upplåsning genom ultrasn0w.

Tack på förhand för alla svar!

apple 3g
    Member
    Post count: 482

@kamush 90729 wrote:

Hejsan. Ska fixa till frugans iphone 3G. Vilket OS samt JB funkar bäst ihop på denna lur?
    Det som jag då måste ha är en upplåsning genom ultrasn0w.

Tack på förhand för alla svar!

ios 4.1 funkar bäst, men när du jailbreakar måste du markera ipads baseband för att sedan låsa upp den , och det finns batteri problem när man har ipads baseband. men det finns säkert lösningar för det om du söker på google. själv så sitter jag på ios 4.0.1 är inte nöjd , vill ha ios 4.1 men gillar inte ipads baseband :mad2:

aeus
    Member
    Post count: 62

Jag tycker 3.1.3 är den jag haft minst problem med samt känt att batteritiden varit OK….men man går miste om en del sköna uppdateringar + vissa apps kräver iOS 4.x

Kamush
    Member
    Post count: 140

Har nu lyckats fixa till det 🙂
    Ville bara skriva vad det till slut blev!
    Iphone 3G
    OS 4.2.1 (som höjer basebandet till 5.14.02).
    Sen JB på det blev redsn0w 0.9.6beta6 (som höjer basebandet ytterligare till 6.15.00) detta för att man kan köra ultrasn0w 1.2 som sen låser upp den.

Allt har funkat klockrent och är faktist nöjd med OS:en 4.2.1 på 3G:en

Har även aktiverat då multiraskning. Inget som drar ner än så länge enligt mig då!!

Frugan är super nöjd!!!!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.