Bästa/Billigaste sättet att få Fri Surf?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Operatörer & abonnemang Bästa/Billigaste sättet att få Fri Surf?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 27

Tjena! Jag är en ganska nybliven iPhone ägare. Och har en Jailbreakad iPhone, med Glocalnet kontantkort. Det kortet var jag VÄLDIGT nöjd med med mina förra telefoner(utan 3G/WiFi) eftersom priserna är grymma;

0,49:-/Minut, dynget runt, till alla nät(även fasta)!
    0:-/SMS till ALLA.

Men jag skickade ett Mail till dem och berättade att jag köpt mig en smartphone och gärna vilja ha ett tillägg som ex. tele2 har med fri surf.
    (Även om det bara är 0,3mb/s?) Men Glocalnet kunde bara erbjuda vanlig GPRS/3G taxa; 0,015 kr/kb
    Vilket blir rätt dyrt med tanke på att jag har iPhonen i högsta hugg 24/7.

Jag vill (läs: MÅSTE) verkligen ha surf i min iPhone,
    Jag skall kunna använda; Kartor, Safari, Installous, AppStore vart jag än är.

Vilken operatör är bäst att vända sig till? Hur skall jag gå till väga?

(Känns konsigt om jag ska behöva krypa till telia, när jag kämpat med att hitta en snorbillig telefon och jailbreakat/yellosn0wat)

Tacksam för svar och delade erfarenheter!

//Mowgli

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@mowgli 25644 wrote:

Tjena! Jag är en ganska nybliven iPhone ägare. Och har en Jailbreakad iPhone, med Glocalnet kontantkort. Det kortet var jag VÄLDIGT nöjd med med mina förra telefoner(utan 3G/WiFi) eftersom priserna är grymma;

0,49:-/Minut, dynget runt, till alla nät(även fasta)!
    0:-/SMS till ALLA.

Men jag skickade ett Mail till dem och berättade att jag köpt mig en smartphone och gärna vilja ha ett tillägg som ex. tele2 har med fri surf.
    (Även om det bara är 0,3mb/s?) Men Glocalnet kunde bara erbjuda vanlig GPRS/3G taxa; 0,015 kr/kb
    Vilket blir rätt dyrt med tanke på att jag har iPhonen i högsta hugg 24/7.

Jag vill (läs: MÅSTE) verkligen ha surf i min iPhone,
    Jag skall kunna använda; Kartor, Safari, Installous, AppStore vart jag än är.

Vilken operatör är bäst att vända sig till? Hur skall jag gå till väga?

(Känns konsigt om jag ska behöva krypa till telia, när jag kämpat med att hitta en snorbillig telefon och jailbreakat/yellosn0wat)

Tacksam för svar och delade erfarenheter!

//Mowgli

Om du nu har en yellowsn0wed iPhone och vill ha låga priser borde du ta Tele2. Born to be cheap

Mowgli
    Member
    Post count: 27

Okej tack! Ska kolla upp deras priser.. Någon som vet av något annat?

EDIT: snackade med tele2 nyss och de lät bra 5GB/159:- (5GB på en iPhone är typ rätt mycket va?:P)

Någon som har detta hos Tele2? Funkar GPSen(kartor), Appstore, Installous med detta Surf eller är det bara Safari webbläsaren?

Tackasam för svar! MvH//Mowgli

Kungen
    Member
    Post count: 985

Har tele2s 200 mb tjänst och klara mig utmärkt på det 🙂 Så 5gb är rätt mycket, eller det beror på vad du gör. Sitter du på youtube 45 min varje dag är inte 200 mb ett gott råd 😛 Men ja, allt funkar 🙂

steffe
    Member
    Post count: 2452

Telias tillägg för fri surf är 199/månad,utan begränsning.
    Samtalsavgifter och så är iofs lite högre än tele 2.
    Kan iaf vara bra att jämföra med.

jonnilsson
    Member
    Post count: 338

Jag har själv Telia suf alltid. Vilket innebär att jag surfar med 7,2mb/sek i 0,5 gb alltså 500mb, sen dras min lina ner till 56kb/sek.

MEN. Jag själv kommer aldrig upp i 500mb och betalar bara 99;-/mån

Sjukt nöjd 🙂

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.