Front page › Forums › Övriga ämnen › Batteri iPhone 4 e konstig.
-
AuthorPosts
-
Jag laddade mitt batteri fullt och nu är det 35% kvar och jag har 4 timmars användning och 20h standby . Det måste vara något fel. Andras verkar räcka längre. Jag har stängt av det mesta som e onödigt som drar batteri och om jag använder den Altså spelat eller surfar så tar den 1% på ca 4 minuter….. Är det något fel? Ett bra citat tack!
Även jag har problem i bland. Batteriet drar ur som fan vissa dagar. Det brukar hjälpa med att starta om luren, har även hört att det inte går att ringa till luren när den verkar suga i sig batteriet. Misstänker att “telefon” appen krachar eller något. 🙁
@minglarn 81987 wrote:
Även jag har problem i bland. Batteriet drar ur som fan vissa dagar. Det brukar hjälpa med att starta om luren, har även hört att det inte går att ringa till luren när den verkar suga i sig batteriet. Misstänker att “telefon” appen krachar eller något. 🙁
Men för mig e det alltid så.. Men om du spelar nåt hur lång tid tar det tills den bränner 1% ? snälla kolla det för jag vill hjärna veta. Internet går lika bra
“Andras verkar räcka längre.” <- ett citat
Vad har andra för mobiler? en iphone håller sällan 2 dagar, och samma gäller andra smartphones med stora skärmar, dom drar mycket och dom har litet batteri.Sen finns inget exakt sätt att mäta batteriet, det är delvis en beräkning av den användning du gör och visar ofta fel. därför kan det verka som att du har mycket batteri ena stunden och väldigt lite en strax efter.
Jag laddar min iphone mer eller mindre varje natt.
@trub 81995 wrote:
“Andras verkar räcka längre.” <- ett citat
Vad har andra för mobiler? en iphone håller sällan 2 dagar, och samma gäller andra smartphones med stora skärmar, dom drar mycket och dom har litet batteri.Sen finns inget exakt sätt att mäta batteriet, det är delvis en beräkning av den användning du gör och visar ofta fel. därför kan det verka som att du har mycket batteri ena stunden och väldigt lite en strax efter.
Jag laddar min iphone mer eller mindre varje natt.
Min drar 1% var 4e minut. E det ens normalt? Asså när jag är aktiv på den.
1% 4:de minut?! Det låter inte bra… Prova att låta telefonen suga ur batteriet. Låt den vara DÖD i ca 5 timmar… Ladda sedan luren fullt till 100% i avstängt läge. Det brukar fixa sig. Verkar nämligen som om ditt batteri har fått en hicka. Min fungerar kanon efter detta.
@minglarn 82035 wrote:
1% 4:de minut?! Det låter inte bra… Prova att låta telefonen suga ur batteriet. Låt den vara DÖD i ca 5 timmar… Ladda sedan luren fullt till 100% i avstängt läge. Det brukar fixa sig. Verkar nämligen som om ditt batteri har fått en hicka. Min fungerar kanon efter detta.
Men hur lång tid tar det för din då? Nu pratade jag om när jag spelade på den så du vet
Med pillande lekande, surfar (WiFi & 3G) så pallar den ca 24 timmar… Låter jag den vara under en hel dag och bara kollar status då och då, ja då klarar den sig i ca 48 timmar. MEN jag har väääldigt dålig täckning där jag bor (radioskygga enligt Tele2) så min lur får kämpa med att hålla kontakten med masterna hela tiden.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.