Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › batterikvalité?
-
AuthorPosts
-
hej undrar om det finns nån standard för hur kasst ett batterie få va? här är mitt iphone batteri, telefonen låg o laddades över natten, med 3g avstängd….idag har jag lyssnat på musik i ungefär 45 min sammanlagt och pratat 3 korta samtal på ca…låt oss säga 1 minut var….telefonen är snart 2 månader . kan det va nåt fel med den eller ska det va så här? den kommer snart börja varna för att den är under 20% och enligt forumet så ska batteriet inte va under för då skadas den…eller har jag helt fel o oroar mig i onödan? :confused: enligt specifikationerna så ska ju den klara av mycket mera: 24 timmar ljud och 5 timmar internet med 3g , samtalstid 5 timmar t o m
Det verkar vara enbart för dej, för min iPhone håller (höll sej iaf när den var hel..) över dessa specifikationer. Har du provat en återställning? 🙂
Den ser inte Jailbreakad ut.
Gå in i inställningar:
Tryck på “hämta nya data”. Stäng av Push.
Gå in på Allmänt, stäng av Bluetooth och platstjänster.Om det är dålig täckning i både Edge och 3G kan du förlora mer batteri när mobilen letar efter nät. Men på bilden har du full täckning.
Om inget av ovanstående hjälper, använd mobilen tills den är tom och stänger av sig själv, ladda den till fullt och töm den en gång till.
Om ingenting fortfarande hjälpt så går du till Telia och klagar och får en ny som håller sig på garantin.
gps är det platstjänster? för den var på men gps hittar jag inget …letar vidare….stänger av 3g när jag inte surfar nu för att se om den håller längre
måste säga att det blivit mycket bättre, laddade i söndags den 31a ..och nu är det den 4e fortfarande batterier kvar….sätter bara på 3g när jag går ut på nätet. måste dock tilläggas att jag inte pratat så mycket….pratar så mycket telefon på jobbet så skönt när det är tyst om den just nu 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.