Battery drain efter ultrasn0w trots original sim

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Battery drain efter ultrasn0w trots original sim

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Member
    Post count: 25

Tja, det är en 3gs med 4.2.1 som strular. Batteriet dras 4ggr så fort som när man spelar ett spel.

Mobilen ¨är operatör låst till at&t, jag har sim kortet, och den är aktiverad med det kortet. Fast den frågar inte efter aktivering längre på itunes, utan jag får bara medelandet, avaktar aktivering.

Mobilen aktiveras dock när jag kör in tele2 men då uppstår battery drain problemet.

Har testat avinstallera ultrasn0w, köra om, återställt mobilen, har testat deaktivera med redsn0w , och allt men får samma problem. Jag återställer btw genom denna guide
    3g,3gs 4.2.1 custom restore Loop fix (Only new boot rom method) 1000% working no BS – GSM-Forum

som funkade på den andra 3gs 4.2.1 at&t som fick exakt samma problem efter ultrasn0w. jag fick den andra att funka men mins inte hur. Det är andra gången jag försöker så kan ni hjälpa mig så gör det snälla!

Hur aktiverar jag med sim kortet och slipper battery drain problemet?

iEco
    Member
    Post count: 25

Tänkte bara dela med mitt hur jag fixade detta.

installera openSSH cydia, använd ssh program, ifunbox tex.

ta dig till /var/root/Library/Lockdown och radera innehållet, kopiera en back up på skrivbordet om du vill.

telefonen kommer gå i recoverymode efter en respring oftast, koppla till itunes med original simkortet så aktiveras luren. igen. jag testade först utan simkortet för att veta att det funkade, skadar inte att orka ifall det hjälper något.

stäng av luren byt simkort till det du ska ha och sätt på den igen. funkde för mig

ladda ner battery detective från cydia om du vill kolla batteri användingen, min drainar 0 i viloläge, runt 100-200 med program öppna. förut var det mindre men det tror jag är för att jag inte hade 3g 2g på då.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.