Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Befinner mig i USA…köpa iPhone 4, 4.2.1?
-
AuthorPosts
-
Är i USA ytterligare två dagar. Det jag undrar nu är om det fortfarande går att låsa upp telefonen om jag köper ett at&t kontantkort? Jag har nämligen läst att man måste uppge personnummer och postnummer osv vid registreringen. Stämmer detta? Om jag köper ett eget så borde väl de uppgifterna jag uppger i affären fungera vid registreringen?
Hur gör man registreringen förresten ? Sätter i at&t kortet när man är i Sverige, sen vad?
Tack på förhand och god natt, eller god morgon:)
Vet inte mycket om upplåsning eftersom jag köpt min med den operatör som jag använder, men har läst såpass mycket på forumet att jag fattar att det är ganska krångligt med fulupplåsningar och att dom inte heller kan garanteras för tid och evighet.
Jag tror att det är bättre att lägga någon extra slant på att köpa en här hemma i sverige med den operatör du vill använda, annars är risken stor att du till sist står där med en oanvändbar telefon och har skägget i brevlådan.
Huruvida det funkar att låsa upp en USA-köpt telefon i dagsläget överlåter jag till någon annan att svara på.
Lycka till 🙂
@ssnd 85522 wrote:
Vet inte mycket om upplåsning eftersom jag köpt min med den operatör som jag använder, men har läst såpass mycket på forumet att jag fattar att det är ganska krångligt med fulupplåsningar och att dom inte heller kan garanteras för tid och evighet.
Jag tror att det är bättre att lägga någon extra slant på att köpa en här hemma i sverige med den operatör du vill använda, annars är risken stor att du till sist står där med en oanvändbar telefon och har skägget i brevlådan.
Huruvida det funkar att låsa upp en USA-köpt telefon i dagsläget överlåter jag till någon annan att svara på.
Lycka till 🙂
Hej och tack. Jag vet att det ar lite krangligt och att man nog far vanta lite pa 4.2.1 jb. Men det jag specifikt undrar ar hur och om upplasning fungerar med ett at&t. De vill namligen lura pa mig ett aktiveringschipp att lasa upp med for
1400kr. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.