Behöver du hjälp? Titta här! Upplåsning

Front page Forums Köp & Sälj Behöver du hjälp? Titta här! Upplåsning

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Hejsan!

Är du intresserad av att låsa upp din telefon men förstår inte riktigt vad tex “Jailbreak” betyder, och absolut inte vågar riskera att telefonen går sönder! Då vill jag påminna dig om att du nu kan låsa upp din Iphone (3g, 3gs, 4) hos mig för sjukt bra pris! Jag har hittills haft cirka 60 upplåsningar som har gått hur bra som helst, så varför skulle inte din?

Det kommer gå till så att vi ses inne i Stockholms Stad där jag kommer sitta o låsa upp din telefon, det tar inte längre än 15 minuter. Så ifall du är rädd att du ska göra sönder din telefon på grund av att du inte vet vad du gör, så tveka inte att kontakta mig.

Det jag erbjuder är då följande:
    Att låsa upp telefonen – Så att du kan använda vilken operatör du vill!
    Jailbreaka – Så att du kan bland annat appstore helt gratis! Programmen kommer inte kosta en krona!

Det finns ingen risk att telefonen går sönder när jag låser upp telefonen, så länge du inte sitter och försöker själv.

Om du har några frågor eller vill att vi ska träffas för en snabb upplåsning så kontakta mig via mail.

Mail: iphoneupplasning@gmail.com

Har du någon kompis eller liknande som också vill låsa upp sin telefon, så ta med den också så får ni paketpris!

Mvh Johan

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

du kanske ska förklara hur din upplåsning går till? ifall upplåsningen är permanent. dvs att den inte försvinner vid en återställning. om du använder dig av koder som inte är dina och är gratis, samt att killarna som skrivit dem inte vill att folk ska ta betalt för det. så tycker jag att personen som är sugna på detta, ska fråga sina kompisar om dom kan fixa det åt dem, inte exakt svårt och typ riskfritt från skador på mobilen.

Jailbreaka – Så att du kan bland annat appstore helt gratis! Programmen kommer inte kosta en krona!

läs forumets regler.

muffins
    Member
    Post count: 1906

Sen verkar detta vara en tjänst som säljes, då borde denna ligga i köp&sälj subforumet.

Mvh, Muffins

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

Flyttade tråden
    /iAsh

Naruto
    Member
    Post count: 15

undrar oxå om det är permanent (apple godkänt) eller om det försvinner såfort du uppdaterar/återställer.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Om det var apple upplåsning så skulle han inte behöva pilla med din telefon utan bara din imei nr.
    Detta är troligtvis nån som har precis hört talas om ultrasn0w och försöker tjäna en slant på det.
    Det han inte vet, eller kanske säger i efterhand är det uppenbara att ultrasn0w inte fungera på de senaste basebanden. (då kanske han erbjuder gevey för ett överpris eller ipads bb till 3g och 3gs)
    iPads baseband (som man kan köra in till 3g och 3gs för att låsa upp med ultrasn0w) innebär risker och att annan hårdvara slutar fungera (blåtand wifi gps)
    Innan jag vet mer om detta så avråder jag starkt.
    Jag menar hur stor risk är det att en grabb i sthlm som låst upp 60 telefoner sitter på nåt som vi andra inte känner till ?

muffins
    Member
    Post count: 1906

@iPhoneReservdelar.se 92097 wrote:

Om det var apple upplåsning så skulle han inte behöva pilla med din telefon utan bara din imei nr.
    Detta är troligtvis nån som har precis hört talas om ultrasn0w och försöker tjäna en slant på det.
    Det han inte vet, eller kanske säger i efterhand är det uppenbara att ultrasn0w inte fungera på de senaste basebanden. (då kanske han erbjuder gevey för ett överpris eller ipads bb till 3g och 3gs)
    iPads baseband (som man kan köra in till 3g och 3gs för att låsa upp med ultrasn0w) innebär risker och att annan hårdvara slutar fungera (blåtand wifi gps)
    Innan jag vet mer om detta så avråder jag starkt.
    Jag menar hur stor risk är det att en grabb i sthlm som låst upp 60 telefoner sitter på nåt som vi andra inte känner till ?

Ja det är säkerligen ultrasn0w TS använder sig utav.
    Mailade honom och frågade hur det gick till osv, och då var det jailbreak som var ett måste för att låsa upp telefonen.

Skrev att jag hade 04.10.01 som baseband och då kunde han ej låsa upp den.
    Så ja, säkerligen ultrasn0w.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.